دولت زمین طرح اقدام ملی مسکن را تامین کرده است

مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: زمین های طرح اقدام ملی مسکن دچار تغییر کاربری نبوده و معارضی برای آن وجود ندارد.

علیرضا قاری قرآن در خصوص طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: در استان اصفهان ۴۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود شرایط ۲۰ هزار نفر از آنان احراز شود و از این تعداد نزدیک به ۱۲ هزار مسکن در شهرهای جدید ساماندهی می شود.

وی افزود: دولت زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی را تامین کرده است و این زمین ها  شامل تغییر کاربری نبوده و معارضی برای آن وجود ندارد، همچنین خدمات تفکیکی و زیر ساخت های خدماتی ارائه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اجرای رینگ حفاظتی اصفهان، اظهار کرد: با تصویب در کمیسیون ماده پنج استان به تغییر کاربری ها برای تکمیل حلقه چهارم ترافیکی رینگ حفاظتی اصفهان کمک شده است که با اجرای آن مردم جهت تردد مجبور نخواهند بود وارد کلانشهر اصفهان شوند.

وی تصریح کرد: در صورت تفویض اختیار لازم به شوراها و شهرداری ها، می توانند با رعایت سازوکارهای قانونی و مناسب برای درآمدزائی از محدوده ها و حریم ها استفاده کنند.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاری قرآن در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی اصفهان، با بیان اینکه تخصیص نیافتن اعتبار کافی به پروژه های راهسازی، این بخش را با مشکلات زیادی روبرو کرده است، گفت: استان اصفهان رتبه اول در دوبانده کردن راه‌ها را دارد که این موضوع می تواند نقش بسزائی در کاهش تصادفات داشته باشد، همچنین در برخی شهرها اجرای کمربندی در دستور کار قرار گرفته است و با تامین اعتبار مورد نیاز می توان تمام پروژه ها را به مرحله شکوفایی رساند.