دوستی اقتصادی اصفهان و کوالالامپور

شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان بیش از ۱۲ سال سابقه برگزاری غرفه ایران را در نمایشگاه حلال کوالالامپور به صورت انحصاری بر عهده دارد

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان گفت: ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش تعاملات و معرفی ظرفیت‌های شهر اصفهان به مردم مالزی فراهم است، فضای نمایشگاهی از جمله عرصه‌های مغفول مانده‌ای بوده که باید تقویت شود.

احمدرضا طحانیان در جلسه دیدار سفیر مالزی با شهردار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه میان شهر کوالالامپور و شهر اصفهان اظهار کرد: ایجاد فضای نمایشگاهی میان این دو شهر یکی از عرصه‌های مغفول‌مانده‌ای است که باید با توجه و تأکیدات سفیر مالزی در ایران تقویت شود.

وی با بیان اینکه شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان بیش از ۱۲ سال سابقه برگزاری غرفه ایران را در نمایشگاه حلال کوالالامپور به صورت انحصاری بر عهده دارد، افزود: نمایشگاه بزرگ حلال در شهر کوالالامپور که یکی از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی جهان است، ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش تعاملات و معرفی ظرفیت‌های شهر اصفهان به مردم مالزی به شمار می‌رود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان تاکید کرد: شهریور امسال غرفه ایران را در نمایشگاه حلال کوالالامپور برگزار خواهیم کرد که امیدواریم نماینده خوب ایران در مالزی باشیم تا باعث تقویت روابط و تعاملات بیش از پیش شود.

وی ضمن دعوت از سفیر مالزی در ایران به منظور بازدید از ظرفیت‌های شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان خاطرنشان کرد: امروز شرایط تبادل فضاهای نمایشگاهی بین اصفهان و کوالالامپور فراهم است که باید گام‌های برنامه شده‌ای در این راستا برداشته شود.

  • درصدد تقویت و بازگشایی مجدد دفتر آی اِس (IS) گستر اصفهان در مالزی هستیم

در ادامه حمیدرضا عصارزادگان، مدیرعامل شرکت سامان‌گستر اصفهان با اشاره به سابقه فعالیت این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری اصفهان و عرصه‌های فعالیتی آن، اظهار کرد: بر اساس تأکیدات مدیریت شهری در دوره ششم، تقویت روابط فرهنگی میان شهرهای خواهرخوانده در دستور کار است که از این بابت تقویت ارتباطات فرهنگی-اقتصادی دو شهر کوالالامپور و اصفهان می‌تواند مورد توجه باشد.

وی با اشاره به حضور چندین ساله دفتر شرکت آی اِس (IS) گستر از شرکت‌های اقماری شرکت سامان‌گستر در شهر کوالالامپور افزود: طی چند سال اخیر فعالیت‌های این دفتر متوقف شده و در کمترین سطح مراودات و ارتباطات بوده است که درصدد تقویت و بازگشایی مجدد آن هستیم.

مدیرعامل شرکت سامان‌گستر اصفهان با تاکید بر اینکه مرمت موزه هنرهای اسلامی و یک سری اقدامات فرهنگی و رویدادی در عرصه‌ها و اماکن مختلف کشور مالزی توسط این شرکت مدنظر است، تصریح کرد: بر اساس جلسات برگزار شده با سفیر ایران در مالزی، عرصه‌های مختلف خدمتی و فعالیتی شناسایی شده برای اجرا توسط شرکت آی اِس (IS) گستر در کشور مالزی تبیین شده است که نیازمند تسهیل امور و تقویت این دفتر در شهر کوالالامپور است.

وی افزود: امروز اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ تمدنی کشورهای اسلامی می‌تواند تجارب معماری اسلامی خود را در کوالالامپور به منصه ظهور برساند، همچنین برگزار رویدادهای مختلف فرهنگی شهر اصفهان در شهر کوالالامپور از دیگر عرصه‌های مورد تاکید سفیر ایران در مالزی است.