دفاع از پایانامه‌های دانشگاه اصفهان آنلاین می‌شود

مدیر پژوهشی دانشگاه اصفهان گفت: تنظیم شیوه‌نامه دفاع از پایانامه‌ها به صورت برخط از ۱۸ فروردین به تصویب شورای پژوهشی دانشگاه رسید و به معاونان دانشکده‌های دانشگاه اصفهان ابلاغ شد.

مهدی مومنی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در این شیوه‌نامه، روش اجرایی و نظارتی کاملی برای همه انواع جلسات مرتبط (مانند جلسات دفاع ارشد و دکتری، جلسات ارائه و دفاع از پیشنهاده، ارائه گزارش پیشرفت تحقیقات و امتحان جامع پژوهشی) درج شده است و از زمان ابلاغ قابل اجراست.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، وی افزود: مطابق این شیوه‌نامه، دانشجو درخواست خود و مدارک لازم را مطابق معمول برای استاد راهنما ارسال می‌کند و منتظر اعلام روز و ساعت و سامانه اینترنتی از طرف استاد راهنما می‌ماند. این درخواست در حداقل زمان، از نظر مجوز و نحوه برگزاری جلسه بررسی می‌شود.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: در این شیوه‌نامه، حضور استاد داور خارج از دانشگاه را که در شرایط فعلی اغلب ممکن نیست و حضور سایر اعضای جلسه را در شرایط خاص به صورت برخط (آنلاین) مجاز می‌داند و بررسی و تصویب هر جلسه را به مدیریت امور پژوهشی دانشگاه اجازه می‌دهد.

در پی شیوع کرونا در کشور، کلاس های آنلاین و همایش ها و اجتماعات در  دانشگاه اصفهان از نخستین روزهای شیوع کنسل شد. مدیر امور پژوهشی دانشگاه اصفهان پیش از این به ایسنا از واگذاری اختیار برگزاری جلسات دفاع به دانشکده‌ها خبر داد و گفته بود که به دلیل احتمال شیوع بیماری، پیشنهاد شد که یا جلسات دفاع در سالن بزرگتر با تهویه مناسب برگزار شود و یا ترجیحا به زمان دیگری موکول شود. مومنی از امکان برداشتن سنوات برای دانشجویانی که نمی توانستند در موقع مناسب از پایان نامه خود دفاع کنند نیز خبر داده بود.