درخشش نماینده اصفهان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

نمایش «آورده‌اند که…» به کارگردانی هادی کیانی در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهر همدان موفق به دریافت جایزه در دو بخش بازیگری زن و طراحی لباس شد. کارگردان این نمایش دراین‌باره به ایسنا گفت: این نمایش بر اساس قصه «مردی که لب نداشت» سروده احمد شاملو نوشته‌شده و داستان مردی […]

نمایش «آورده‌اند که…» به کارگردانی هادی کیانی در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهر همدان موفق به دریافت جایزه در دو بخش بازیگری زن و طراحی لباس شد.

کارگردان این نمایش دراین‌باره به ایسنا گفت: این نمایش بر اساس قصه «مردی که لب نداشت» سروده احمد شاملو نوشته‌شده و داستان مردی است که برای خندیدن به دنبال لب می‌گردد.

او ادامه داد: در شکل اجرای این اثر از شیوه‌ نمایش‌های ایرانی مانند نقالی، شبیه‌خوانی، سیاه‌بازی و ضربی خوانی و با هدف آشنایی نوجوانان با این نوع نمایش استفاده شد.

کیانی افزود: این نمایش تیرماه امسال هم‌زمان با بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در سه اجرا در شهر همدان به روی صحنه رفت که مورد استقبال بسیار قرار گرفت و در سه بخش موسیقی، طراحی لباس و بازیگری زن کاندیدای دریافت جایزه شد که درنهایت خانم غزاله نجیمی در بخش بازیگری زن و هادی کیانی در طراحی لباس موفق به کسب جایزه شدند.

این کارگردان تصریح کرد: به دلیل اینکه نمایش «آورده‌اند که…» اولین اجرای سالن بود در زمان اجرا مشکل سیستم صوت، هماهنگ نبودن امکانات سالن و سیستم جشنواره باعث ایجاد مشکل و ضربه به این اجرا شد و اگر این مشکلات به وجود نمی‌آمد با توجه به سطح و کیفیتی که در این نمایش وجود داشت قطعاً می‌توانست در بخش‌های دیگر نیز کاندید شده و جوایز بیشتری کسب کند. بااین‌وجود هدف صرفاً جشنواره نیست و این اثر در اصفهان و دیگر جشنواره‌ها نیز اجرا خواهد داشت.

کیانی با اشاره به محتوای اخلاقی این نمایش برای نوجوانان گفت: نمایش «آورده‌اند که…» حول این محور است که ظواهر در رسیدن به اتفاقات خوب اهمیت چندانی ندارند و آنچه ارزش و اهمیت بیشتری دارد درونیات و عمق مسائل است.

او با بیان اینکه گروه بازیگران نمایش «آورده‌اند که…» را بانوان تشکیل می‌دهد، گفت: ۹ نفر از بانوان بازیگر از گروه سنی ۱۴ تا ۱۸ سال در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.