دانش‌آموزان اصفهانی از حضور در مدارس استقبال نکردند

مدارس استان اصفهان در دومین روز بنا به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی شد اما دانش‌آموزان به ترس از ابتلا به این بیماری از حضور در کلاس درس خودداری کردند.

بنا به اعلام ستاد ملی مابله با کرونا، همه مدارس سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت ماه بازگشایی شد و مدیران، کادر مدرسه و معلمان موظف شدند در ساعتهای مورد نیاز در مدرسه حضور یافتند تا دانش‌آموزان مراجعه کرده و اشکالات آنها برطرف شود.

بر این اساس بسیاری از مدیران و معلمان همانند روزهای عادی به موقع در مدارس حاضر شدند ولی با حضور خیلی اندک دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مواجه شدند.

مدیر یکی از مدارس اصفهان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بازگشایی مدارس از روز گذشته گفت: با وجود آنکه بیشتر معلمان و کادر آموزشی حاضر بودند ولی تعداد اندکی در حد سه تا چهار نفر در هر کلاس درس حاضر شدند.

مهدی علایی افزود: البته از قبل هم اعلام شده بود که حضور دانش‌آموزان در مدرسه با توجه به اتمام تمامی دروس، اختیاری است و اجباری در کار نیست.

وی ادامه داد: با این حال معلمان حاضر در کلاس‌های درس همزمان به شیوه آموزش حضوری و آنلاین به دانش‌آموزان در مدرسه و خانه پرداختند.

وی تصریح کرد: با این وجود مدارس با رعایت تمامی تمهیدات بهداشتی پذیرای دانش‌آموزان برای رفع اشکال و سوالات احتمالی از معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به دستورالعمل بازگشایی مجدد مدارس گفت: در این هفته، مدیران شرایط تحصیلی دانش‌آموزان را پیگیری می‌کنند تا از اینکه امکان آموزش برای دانش‌آموزانی که به هر دلیل نتوانسته‌اند از آموزش‌های مجازی و مکمل بهره ببرند آگاه شوند.

محمد اعتدادی در گفت و گو با ایرنا افزود: مدارس استان همزمان با سراسر کشور از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه با هدف رفع اشکال و پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان آغاز به کار کرد اما اجباری برای حضور دانش‌آموزان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: امتحانات دوره متوسطه اول فقط در پایه نهم به دلیل اهمیت آن برای انتخاب رشته دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده و در دوره متوسطه دوم نیز فقط در پایه دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: از سوی دیگر در پایه‌های هفتم و هشتم دوره متوسطه اول و دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم، امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی با  تشریح فعالیت‌های آموزشی استان در مدت تعطیلی مدارس گفت:معلمان ما در طول این مدت از طریق مختلف، فرآیند آموزش را پیگیری و ابتکارات ارزشمندی داشتند؛ اما در کنار همه این‌ها و در کنار سامانه شاد توانستند با ابتکار بومی  که در اداره کل آموزش و پرورش استان رقم خورد، اقدام ارزشمندی را برای استمرار  امر آموزش از طریق سامانه ERP دنبال کنند.

اعتدادی افزود: این سامانه علاوه بر کمک به نظارت بر وضعیت نیروی انسانی در استان، ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی را نیز ویژه استفاده دانش‌آموزان در بر دارد.

اکنون بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز در پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.