از فعالیت در حوزه گیاهان دارویی تا طراحی کیت تشخیص سرطان؛

دانشجوی اصفهانی جوان برتر در حوزه دانش بنیان

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان رتبه جوان برتر در حوزه دانش بنیان شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،مرکز اصفهان؛ دانشجوی رشته فیزیولوژی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با پژوهش در حوزه گیاهان دارویی و طراحی کیت تشخیص سرطان رتبه جوان برتر حوزه دانش‌بنیان استان اصفهان را از آن خود کرد.

نوید عابدپور جوان برتر حوزه دانش‌بنیان استان اصفهان گفت: درپی فراخوانی در پارسال به مؤسسات، مراکز علمی و آموزشی و ارگان‌ها حدود ۳ هزار نفر در این فراخوان شرکت کردند و در نهایت در هر استان ۱۰ نفر انتخاب شدند که در استان موفق به کسب رتبه نخست شدم.
وی افزود: مجموعه این رویداد و انتخاب افراد برتر و دیدار‌ها با هدف ایجاد انگیزه برای استمرار فعالیت دانش‌بنیان و در راستای ایجاد شبکه‌ای میان جوانان این حوزه و امیدآفرینی در این زمینه برگزار می‌شود.

دانشجوی رشته فیزیولوژی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: بر اساس رشته تحصیلی کیتی طراحی کردیم تا با تست خون و استفاده از هوش مصنوعی در زمینه پیشگیری و تشخیص سرطان گوارش کاربرد دارد و در نوع خود کم‌نظیر است و این کیت با دقت ۸۰ درصد ساخته شده و در کشور فقط یک پژوهشکده مشابه این کیت را ساخته؛ البته تقاوت این کیت با دیگر کیت‌های ساخته شده این است که بر اساس ژنتیک ایرانی‌ها ساخته شده بر همین اساس منحصربه‌فرد بوده و اکنون درگیر فرآیند تجاری‌سازی آن هستیم.

عابدپور ادامه داد: در زمینه گیاهان دارویی هم فعال است و اکنون تمرکز و فعالیت خود را روی مسئله دیابت و آلزایمر گذاشته و در زمینه دیابت نیز ثبت اختراع دارد.
وی با ابراز خرسندی از اینکه دانشگاه آزاد بستری برای فعالیت در حوزه دانش‌بنیان را فراهم کرده است، افزود: شرکت دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) عمری سه‌ساله دارد، هنوز نوپاست به دنبال توسعه و پایداری آن هستیم؛ در کشور برای ثبت شرکت، اختراع یا فعالیت دانش‌بنیان، باید چکمه آهنین پوشید و این طبیعی است که در کارآفرینی بار‌ها با کارشکنی مواجه شده و جواب منفی می‌شنوید؛ اکنون کسی را دعوت به کار نمی‌کنند و افراد باید روی توانمندی‌ها و استعداد‌های بالفعل و بالقوه خود تکیه کنند.

دانشجوی رشته فیزیولوژی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) عنوان کرد: در مدت همکاری با مؤسسات و مراکز مختلف، حقوقی نگرفتم؛ زیرا معتقدم برای پیشرفت و آینده‌ای روشن، نباید در سن جوانی و پس از دانش آموختگی مبحث مالی و دریافت حقوق مسئله اول و تنها دغدغه شخص باشد؛ بلکه باید کسب تجربه و آشنایی با محیط کار، تولید و ارتباط رودررو و نزدیک با محققان و پژوهشگران و مجربان حوزه نوآوری و فناوری و تحقیق و پژوهش ملاک و معیار قرار گیرد.