اخبار اصفهان بررسی می‌کند؛

خوب تا بد عمل بینی

اغلب پزشکان زیبایی خطرات و عوارض جراحی را از بیمارانشان پنهان می‌کنند اما در کنار محاسن عمل بینی معایب آن را هم باید دید که مهمترینش عدم رضایت ظاهری بعد از عمل است .

شاید یکی از عمل های زیبایی که این روزها با اقبال بلندی روبه رو است جراحی بینی می باشد ، عملی که نه تنها در بین خانم ها بلکه در بین مردان نیز طرفداران خاص خود را دارد و این طور به نظر می‌رسد که تبدیل به مد شده است.البته نباید فراموش کرد که این جراحی در کنار آن که بینی شما را خوش فرم کرده و بر زیبایی ظاهری شما می‌افزاید، مشکلات و عوارضی را نیز به همراه دارد.

میزان مرگ و میر ناشی از عمل هر دو سال یک بار
یکی از بزرگترین ترس های افرادی که تحت عمل جراحی بینی قرار می گیرند، احتمال مرگ در حین عمل است. اما جراحی زیبایی یکی از کم خطرترین اقدامات پزشکی است، به طوریکه سالانه ۲۵۰۰۰ عمل بینی در ایران انجام می شود و طبق آمار، میزان مرگ و میر ناشی از عمل هر دو سال یک بار ممکن است ۲ نفر هم نباشد که با پیشرفت علم پزشکی، این تعداد هر سال در حال کاهش است.البته هنوز هم هستند کسانی که نتیجه جراحی بینی را هندوانه بسته می دانند یا اینکه فکر می کنند برای یک عملیات رضایت بخش، آسان و ایمن فقط باید خوش شانس باشید.

تاثیرات چشمگیر در اعضای صورت از مزایای عمل بینی
البته در کنار معایب عمل بینی نباید از مزایای آن نیز غافل شد چرا که این عمل برای برخی افراد لازم و ضروری است و این جراحی کمک می کند تا ایرادات ظاهری بینی به خوبی برطرف شوند و افرادی که از قوز روی بینی یا پهنای آن رنج یم برند ظاهری زیباتر و جذاب تر در بینی ایجاد کنند. تغییرات ایجاد شده در بینی به اندازه ای است که تاثیرات چشمگیری در سایر اعضای صورت ایجاد می کند و باعث می شود که اعتماد به نفس فرد نیز افزایش یابد. زیبایی ظاهری امروزه نقش مهمی برای حضور در اجتماع افراد دارد و بسیاری از خانم ها و آقایان جراحی بینی را برای افزایش جذابیت و زیبایی چهره انجام می دهند.جراحی بینی کمک می کند که سایز بینی در اندازه متناسب ایجاد شود، برخی افراد که از بینی های بزرگی برخوردارند می توانند تا اندازه ای که امکان آن وجود دارد سایز بینی را کوچک کنند. ممکن است فرد بینی پهنی داشته باشد که آسیب های ظاهری ناخوشایندی را ایجاد کرده باشد.

اگر از ظاهر بینی خود راضی نیستید عمل کنید
جراحی بینی برای کسانی مناسب است که از ظاهر بینی خود راضی نیستند و به اجبار یا توصیه دیگران این کار را انجام نمی دهند. اراده و میل باطنی فرد نقش مهمی در این عمل دارد چرا که در صورت تحمیل یا نارضایتی قبلی بعد از دیدن نتیجه ممکن است دچار پشیمانی شوند. حتی اگر نتیجه عمل بسیار مطلوب و ایده آل شده باشد. جراحی بینی برای خانم ها و آقایان به یک اندازه ضرورت دارد اما این جراحی در بین خانم ها طرفدار بیشتری دارد. در مجموع افرادی که از قوز بینی رنج می برند و یا دچار کجی بینی هستند می بایست این عمل را انجام دهند. همینطور افرادی که بینی های پهن و باز دارند نیز برای کوچک کردن پره های بینی از این عمل کمک می گیرند. جراحی بینی برای افرادی که پل بینی پهنی دارند نیز توصیه می شود و اگر مشکلات تنفسی وجود داشته باشد طی عمل جراحی بینی برطرف می شود و برای تنفس بهتر نیاز است که این جراحی انجام شود.

کاهش احساس درد و ناراحتی در جراحی های امروز
جراح حین عمل زیبایی بینی به اجزای صورت و فرم کلی چهره توجه ویژه ای دارد و نسبت به تناسب آن تغییرات لازم را انجام می دهد. در عمل بینی تمامی استانداردهای زیبایی مد نظر قرار می گیرند تا تیغه ی بینی و پره های آن در ایده آل ترین فرم خود قرار بگیرند.
جراحی بینی برای از بین بردن آسیب های ظاهری بینی و یا برای ایجاد فرم ایده آل تر در آن انجام می شود. طی عمل بینی برخی از مشکلات عملکردی بینی مانند انحراف بینی و مشکلات تنفسی به خوبی برطرف می شود و درمان های لازم برای اصلاح تنفس در افرادی که دارای پولیپ بینی هستند انجام می شود. همچنین اگر بینی انحراف داشته باشد موارد لازم برای اصلاح آن انجام می شود و در ادامه زیبایی بینی انجام می شود.

تیغه ی بینی به خوبی قرینه سازی و باریک تر می شود و فرم ایده آلی از جانب جراح ایجاد می شود.در گذشته پزشکان قبل از گچ‎گیری بینی برای کنترل خونریزی دو عدد تامپون یا فتیله در سوراخ بینی قرار می‎دادند. اما به‎ مرور متوجه شدند که در آوردن تامپون واقعا برای بیماران دردناک است. خوشبختانه امروزه با ابداع اسپلینت بینی که ساختار سیلیکونی دارد، دیگر نگرانی در این زمینه وجود ندارد. در واقع، جراحی بینی به روش بسته و بدون تامپون روندی مشابه گذشته دارد، فقط با این تفاوت که با جایگزینی اسپلینت بینی دیگر بیمار احساس درد و ناراحتی نمی‎کند.در رینوپلاستی بسته نیز که گاهی به آن رینوپلاستی داخل بینی نیز گفته می‎شود، جراح تمام برش‎ها را در داخل سوراخ‎های بینی ایجاد می‎کند. در نتیجه بینی به طور کامل باز نشده و ساختار زیرین آن خیلی خوب نمایان نمی‎شود. تمام کارها از طریق منافذ باریک ایجاد شده در هر سوراخ بینی انجام می‎شود و جراح دید محدودی دارد.

به‎ همین‎ دلیل، انتخاب یک جراح ماهر و دیدن نمونه‏ کارهای قبلی وی ضروری است.علاوه‎ بر عدم وجود جای زخم قابل مشاهده، عمل جراحی بینی به روش بسته نسبتا سریع است و منجر به تورم زیاد یا دوره نقاهت طولانی نمی‎شود. معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می‎شود، زیرا می‎تواند منجر به تجمع خون در گلو شود که در صورت هوشیاری بیمار به طور بالقوه خطرناک است.هنگامی‎که بی‎ حس شدید، جراح برش‎هایی را در داخل سوراخ‎های بینی شما ایجاد می‎کند. سپس از این طریق پوست را از غضروف جدا می‎کند و با افزودن یا تراشیدن غضروف یا استخوان روند تغییر شکل بینی را آغاز می‎کند.البته شاید بتوان گفت پوست یکی از مهم‌ترین اعضایی است که بیش‌تر از بقیه در معرض آسیب‌های بعد از عمل جراحی بینی قرار دارد.

این آسیب‌ها و مشکلات پوست، همیشگی نبوده و حتی با انجام مراقبت‌های پس از عمل جراحی می‌توان از بروز آن‌ها پیش گیری کنید. حتی اگر موفق به این کار نشدید، با انجام راه‌های مختلف درمانی نظیر لیزر کردن به راحتی می‌توانید به درمان مشکلات پوستی‌تان بپردازید.
اغلب پزشکان زیبایی خطرات و عوارض جراحی را از بیمارانشان پنهان می‌کنند اما در کنار محاسن عمل بینی معایب آن را هم باید دید که مهمترینش عدم رضایت ظاهری بعد از عمل است .علاوه بر این، بر اساس ساختار ژنتیکی، عمل جراحی می‌تواند عملکرد و کارکرد بدن را دچار مشکل کند .در کشور‌های توسعه‌یافته، عمل جراحی باید تحت نظر و با مجوز روانشناس انجام پذیرفت و چنانچه دلیلی بر انجام عمل زیبایی پیدا نشود، ممکن است تمایل به جراحی زیبایی به‌عنوان یک اختلال مثل اختلال وسواس، خود زشت پنداری و مسائلی از این قبیل شناخته شود و در این صورت فرد باید برای درمان اختلال اقدام نماید. اما در کشور ما اینگونه نیست.بروز افسردگی پس از جراحی زیبایی نیز بسیار بیشتر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کنند. این در حالی است که اغلب پزشکان زیبایی خطرات و عوارض جراحی را از بیمارانشان پنهان می‌کنند.