ثبت‌نام در مدارس دولتی نباید با مسائل مالی گره بخورد

رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به غیر از یک سری مدارس خاص مثل شاهد و تیزهوشان که شهریه خاص خود را طبق قانون دارند، در مدارس دولتی ثبت نام نباید با مسائل مالی گره بخورد و این مسئله بارها اعلام شده است.

درخصوص هزینه ثبت‌نام مدارس گفت: به غیر از یک سری مدارس خاص مثل شاهد و تیزهوشان که شهریه خاص خود را طبق قانون دارند، در مدارس دولتی ثبت نام نباید با مسائل مالی گره بخورد و این مسئله بارها اعلام شده است.

وی با بیان اینکه اگر کسی قصد کمک داوطلبانه به آموزش فرزندش را دارد می‌تواند در زمان مقرر خود برای کمک به مدرسه مراجعه کند، افزود: والدین  درصورت مشاهده موارد تخلف به ادارات آموزش و پرورش و به قسمت ارزیابی عملکرد مراجعه کنند.

رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: برای ثبت شکایات و انتقادات نسبت به روند کلی ثبت نام دانش‌آموزان دو شماره ۳۷۱۰۸۱۱۰ و ۳۷۱۰۸۱۱۱ وجود دارد  که می توانند تماس بگیرند و همکاران ما همان روز پیگیری می‌کنند و ما بر اساس ضوابط پیگیری و اقدامات لازم را انجام می دهیم.

وی با اشاره به روند پیگیری شکایات والدین در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، افزود: گزارش‌هایی که از طریق والدین به دست ما می‌رسد، به طور کلی بررسی شده و به صورت موردی ورود نمی کنیم و در هر گزارشی که به ما ارجاع شود روند ثبت نام مدرسه به صورت کلی بررسی می‌شود.

درستکار با اشاره به ظرفیت  ثبت‌نام دانش آموزان اتباع خارجی بیان کرد: تا سال گذشته قانون بود که تا ۴۰ درصد از ثبت‌نام مدارس مختص اتباع بوده که یک قانون کلی است  و حتی ممکن است برخی مدارس ۱۰ تا ۲۰ درصد از اتباع را ثبت‌نام کنند و به این معنا نیست که هر مدرسه باید ۴۰ درصد از ثبت‌نام خود را به اتباع اختصاص دهد.