تولید فیلم‌های اختصاصی برای جشنواره در سال آینده مدنظر است

اکران ۱۵ اثر سینمایی جشنواره ملی فیلم حوا در پردیس سینمایی ساحل در سالن زاینده رود از ۲۰ تیر آغاز و ادامه دارد

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اساسی برای برگزاری جشنواره ملی فیلم حوا در سال آینده، تولید فیلم‌های اختصاصی با موضوعات خاص این جشنواره است.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره جشنواره ملی فیلم حوا از سه شنبه در تهران و ۱۳ استان کشور آغاز به کار کرد و تا ۲۳ تیر جاری ادامه دارد.

رضا دهقانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره که تجربه نخستین دوره برپایی را داشت باید با یک همگرایی خاص در بین سینماگران به نقطه‌ای برسد که همانند جشنواره فیلم فجر، تولیدات خاص به جای اکران فیلم‌های منتخب جشنواره‌های دیگر را داشته باشد.

وی، جشنواره فیلم ملی حوا را شروعی برای تولیدات سینمایی کشور در موضوع بنیان خانواده دانست و گفت: باید از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم برای سمت و سو دادن به تولیدات مستند کشور در این حوزه صورت گیرد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: بیشترین تمرکز در تولید آثار سینمایی برای سال آینده باید بر روی پایبندی به بنیان خانواده و همگرایی در خانواده‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تولیدات و پخش شبکه‌های خارجی فارسی زبان موضوع بنیاد خانواده را هدف قرار داده‌اند گفت: با توجه به اینکه در مقابل هر تک یک پاتک وجود دارد باید با تولیدات مؤثر در بحث خانواده به مقابله با این هجمه‌های فرهنگی پرداخته شود.

دهقانی یادآور شد: در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان موضوع حمایت‌های مالی برای تولید فیلم‌های کوتاه در بحث بنیان خانواده در دستور و اولویت کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در استان‌ها فیلم‌های سینمایی تولید نمی‌شد و این موضوع منحصر به پایتخت بود افزود: در سفر اخیر رییس سازمان سینمایی کشور این موضوع مورد تاکید قرار گرفت و درخواست افزایش اختیارات استان‌ها ارائه شد.

این مسوول فرهنگی بر حمایت از تولیدات موضوعی در قالب فیلم‌های مستند و پژوهشی و داستانی در حوزه بنیان خانواده و حجاب و عفاف در قالب بودجه‌های فرهنگی و سینمای جوان تاکید کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به استقبال مطلوب شهروندان از برخی فیلم‌های اکران شده در جشنواره ملی فیلم حوا در پردیس سینمایی ساحل اصفهان در ۲ روز گذشته گفت: بیشترین استقبال از فیلم داستانی بلند سرهنگ ثریا صورت گرفت.

جشنواره ملی فیلم حوا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف و با محوریت فیلم‌های حوزه خانواده و زنان، میزبان مهمانان و آثاری از سینمای ایران و چند کشور دیگر است.

اکران ۱۵ اثر سینمایی جشنواره ملی فیلم حوا در پردیس سینمایی ساحل در سالن زاینده رود از ۲۰ تیر آغاز و ادامه دارد.