رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اصفهان مطرح کرد:

توسعه نیروگاه‌های خورشیدی کوچک توسط شهرداری اصفهان

هدف‌گذاری‌ها صورت گرفته است و مدیریت شهری باید در طول برنامه‌های پنج ساله، ۱۰ درصد از انرژی برق خود را کنترل و با استفاده از سوخت‌های غیر فسیلی تولید انرژی کند، از این‌رو نصب پنل‌های خورشیدی و تولید برق در تمام ساختمان‌های وابسته به شهرداری مورد توجه قرار گرفت.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر نیروگاه‌های خورشیدی کوچک را توسعه داده است و در حال حاضر بخش زیادی از مصارف شهرداری در نیروگاه‌های خورشیدی تولید می‌شود.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع مصرف انرژی در شهرهایی همچون اصفهان به‌عنوان یک کلان‌شهر با بیش از دو میلیون جمعیت، باید در راستای برنامه‌های پنج ساله، برنامه‌های راهبردی شهرداری و برنامه‌های پنج ساله شهرداری مدیریت شود.
وی با بیان اینکه شهرداری یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان انرژی برق و تا حدودی انرژی آب و گاز است، افزود: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای کنترل انرژی انجام شده است.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: هدف‌گذاری‌ها صورت گرفته است و مدیریت شهری باید در طول برنامه‌های پنج ساله، ۱۰ درصد از انرژی برق خود را کنترل و با استفاده از سوخت‌های غیر فسیلی تولید انرژی کند، از این‌رو نصب پنل‌های خورشیدی و تولید برق در تمام ساختمان‌های وابسته به شهرداری مورد توجه قرار گرفت.

مصور گفت: در سال‌های گذشته بعضی سرویس‌های بهداشتی و اماکن توسط شهرداری‌های مناطق پانزده‌گانه به پنل‌های خورشیدی مجهز شده است و این برق تولیدی را می‌توان به شبکه‌های برق ارائه داد تا برای مصرف ساختمان یا آن سرویس استفاده شود.
وی ادامه داد: در این راستا شهرداری اصفهان نیروگاه‌های خورشیدی کوچک را توسعه داده است و در حال حاضر بخش زیادی از مصارف شهرداری در نیروگاه‌های خورشیدی تولید می‌شود.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: باید به نقطه‌ای برسیم تا با اقدامات مربوط به تعمیر و نگه‌داری در راستای مصرف بهینه گام برداریم، همچنین باید به فکر تولید انرژی‌های دیگر از جمله گاز باشیم، البته اقدامات خوبی در راستای مصرف بهینه یا تصفیه آب صورت گرفته است.