تمدید ممنوعیت ورود به بوستان ها و پارک‌ها تا ۲۰ فروردین ماه

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: طرح ممنوعیت ورود به بوستان ها و پارک‌ها تا ۲۰ فروردین ماه تمدید شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان، ضمن اطلاع رسانی گسترده از طریق صدا و سیما و رسانه‌های دیجیتال و همچنین نصب بنر در سطح شهر و در ورودی بوستان‌ها و پارک‌ها، در خصوص ممنوعیت ورود به بوستان‌ها، از طریق نیروهای کنترل نظارت و پارکبان‌ها با همکاری نیروی انتظامی از ورود شهروندان به بوستان‌ها جلوگیری می‌شود.

وی افزود: طبق مصوبات ستاد کرونا استان اصفهان ممنوعیت تردد شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌های شهری تا ۲۰ فروردین ماه تمدید شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه طبق تصمیمات گرفته شده، نورپردازی تمام المان‌های شهر خاموش شده است، تصریح کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیروهای کنترل و نظارت شهرداری اصفهان با هماهنگی نیروی انتظامی در بوستان‌ها و پارک‌های شهر برای هدایت و راهنمایی شهروندان و توصیه به ماندن در خانه مستقر شده اند.

امیری با بیان اینکه بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مقابله با بیماری کرونا ۱۶ ورودی شهر کنترل و از ورود خودروهای غیر پلاک اصفهان به این شهر جلوگیری می‌شود، گفت: ۴۲ اکیپ به صورت گشت ویژه از ۲۸ اسفندماه در شهر فعال شده و با چادر خوابی مسافران و کلید به دستان برخورد قانونی می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها، گفت: همه ساله در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه خانواده‌ها در پارک‌ها و بوستان‌های شهر حضور پیدا داشتند، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آنها لازم است که شهروندان نیز از حضور در این فضاها به جد پرهیز کنند.

وی گفت: در همین راستا نیروهای شهرداری اصفهان روزهای پیش رو اقدام به مسدود کردن تمامی ورودی‌های پارک‌ها و تفرجگاه‌ها کرده و اجازه ورود خودروها و شهروندان به داخل آن را نخواهند داد.

امیری با تاکید بر اینکه پارک خودروها سرتاسر مسیر حاشیه زاینده رود ممنوع است، گفت: پارکینگ تمام پارک‌ها در کل مناطق ۱۵ گانه شهر مسدود شده و از ورود خودرو ممانعت به عمل می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها به واسطه تنوع فعالیت و وظایف گسترده از جمله مهمترین سازمان‌های خدمت رسان هستند که بیشترین ارتباط را با شهروندان دارند در همین راستا شهرداری با بکارگیری تمام امکانات و تجهیزات خود اجرای عملیات گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و مراکز پر تردد در سطح شهر را تا ریشه‌کنی این ویروس به صورت مستمر ادامه خواهد داد.