تغذیه نقش مهمی در ارتقاء سلامت فرد، جامعه و خانواده دارد

همگرایی در دستاوردهای علمی میتوان برون داد مناسبی را برای ارائه به مدیران سیستم های بهداشتی و درمانی، اقتصادی و کشاورزی و سایر سیستم های اجرایی تعریف کرد که تسهیل کننده فرایندهای تعالی سیستم های بهداشتی و درمانی و تصمیم گیری های اقتصادی باشد.

یلدا توکلی:نخستین کنگره علمی تغذیه ایران با رویکرد همگرایی علمی بین دانش آموختگان رشته های مختلف تغذیه در کشور از جمله تغذیه بالینی، تغذیه جامعه، علوم تغذیه ، تغذیه ورزشی و سیاستگذاری غذا و تغذیه برگزار می شود.
دکتر فرزاد شیدفر رئیس انجمن علمی تغذیه ایران گفت: در این ارتباط اظهار داشت: با همگرایی در دستاوردهای علمی میتوان برون داد مناسبی را برای ارائه به مدیران سیستم های بهداشتی و درمانی، اقتصادی و کشاورزی و سایر سیستم های اجرایی تعریف کرد که تسهیل کننده فرایندهای تعالی سیستم های بهداشتی و درمانی و تصمیم گیری های اقتصادی باشد.
وی افزود: امروزه اکثر دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری تغذیه در اکثر دانشگاه های علوم پزشکی کشور زیرنظر اساتید با بهترین کیفیت آموزشی علمی در حال فراگیری هستند و هر یک یافته های پژوهشی دارند که با برگزاری کنگره های از این دست بستر مناسب برای تبادل یافته های پژوهشی فراهم میشود که ضمن ایجاد همگرایی بین متخصصان علوم تغذیه همگرایی بین رشته ای نیز شکل بگیرد مثل تغذیه و بیوشیمی ، تغذیه و پرستاری، تغذیه و مامایی، تغذیه و بالینی و غیره.
رئیس انجمن علمی تغذیه ایران گفت: تغذیه نقش مهمی در ارتقاء سلامت فرد، جامعه و خانواده دارد و در پیشگیری از بیماری ها، کمک به درمان بیماریها در سیستم جامعه، تصمیم گیری های اقتصادی و کشاورزی و در سیستم برنامه ریزی علم تغذیه نقش بسزایی دارد.
وی بیان داشت: در برگزاری نخستین کنگره انجمن علمی تغذیه ایران وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سمن های همچون انجمن غذا و تغذیه و حامی سلامت و بسیاری از مراکز آموزش عالی همکاری دارند.
وی اضافه کرد: انجمن علمی تغذیه ایران جزو انجمن های تحت نظر وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی است که از شش سال گذشته فعالیت خود را در حیطه کمک به پیشبرد علم تغذیه در کشور با هدف فراگسترده و موثرتر کردن علم تغذیه در حیطه های بهداشتی، درمانی، کشاورزی و سیاستگذاری تغذیه آغاز کرده است.
رئیس انجمن علمی تغذیه ایران اعضای انجمن را از رسته کارشناسان و دانشجویان و دانش آموختگان علم تغذیه نام برد و گفت: فعالیت های ما در حیطه نقش تغذیه در سه عرصه کمک به درمان بیماری ها، پیشگیری از بیماری ها و تعیین سیاستگذاری های درست در راستای ارتقا و تعالی علم تغذیه و سلامت فرد وجامعه می باشد.