تعداد مبتلایان به دیابت در جهان تا ۲۰۵۰ بیش از دو برابر می‌شود

انتظار می‌رود نرخ شیوع دیابت تا ۲۰۵۰ در شمال آفریقا و خاورمیانه به ۱۶/۸% و در آمریکای لاتین و دریای کارائیب به ۱۱/۳% برسد درحالی‌که این نرخ در سطح جهان ۹/۸% تخمین زده می‌شود

هشدار جدی به سیستم‌های سلامت

دریاوفایی : پدرام پاک آئین سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به نقل از رویترز، هشدار داد: براساس نتایج یک مطالعه جدید، کشورهای جهان در صورتی که اقدامی علیه دیابت انجام ندهند، در ۳۰ سال آینده شاهد افزایش نرخ ابتلا به این بیماری خواهند بود. بنابراین سیستم های سلامت باید بیشتر از قبل برای پیشگیری از این بیماری تلاش کنند.

وی افزود: این مطالعه که توسط محققان موسسه سنجش و ارزیابی سلامت در دانشگاه واشنگتن انجام شده، نشان می دهد که هم‌اکنون ۵۲۹ میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت هستند و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا ۲۰۵۰ بیش از دو برابر شود و به حدود ۱/۳ میلیارد نفر برسد.

پاک آئین به نقل از رویترز ادامه داد: اکثر موارد ابتلا به دیابت از نوع دیابت نوع ۲ است، نوعی از این بیماری که با چاقی مرتبط و تا حد زیادی قابل پیشگیری می باشد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت کشورمان در توضیحات بیشتر گفت: براساس این تحقیق ، افزایش شیوع دیابت در جهان یکنواخت نیست و برخی کشورها و مناطق به شدت از شیوع این بیماری آسیب دیده‌اند. همچنین در این گزارش آمده است” به عنوان مثال انتظار می‌رود نرخ شیوع دیابت تا ۲۰۵۰ در شمال آفریقا و خاورمیانه به ۱۶/۸% و در آمریکای لاتین و دریای کارائیب به ۱۱/۳% برسد درحالی‌که این نرخ در سطح جهان ۹/۸% تخمین زده می‌شود. این نرخ هم‌اکنون ۶/۱% است و به گفته محققان، افزایش نرخ شیوع دیابت همه کشورها را تحت تاثیر قرار خواهد داد”.