تصفیه‌خانه نانو ازن تا پایان مردادماه ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد

تا سال ۱۴۱۰ باید تمام عرصه‌های فضای سبز را با استفاده از پساب آبیاری کنیم که برای این موضوع باید حداقل حدود ۱۷۰۰ لیتر بر ثانیه پساب تأمین کنیم، البته در مجموع حدود ۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه برای این موضوع نیاز داریم

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: تصفیه‌خانه جدید با روش نانو ازن توسط دانش‌بنیان‌ها در شمال این کلانشهر در حال تکمیل است که خروجی باکیفیتی دارد و ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه آن تا اوایل مردادماه امسال بهره‌برداری می‌شود تا حرکت انقلابی را در استفاده از پساب شاهد باشیم.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز احداث فیلتراسیون و تصفیه خانه باغ پرندگان در قالب شانزدهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان»، اظهار کرد: با استفاده از سیستم جدید تزریق نانو ازن به آب برکه بدون هیچ ماده افزودنی آب برای استفاده فضای سبز باغ پرندگان تصفیه می‌شود؛ بر این اساس ۵۰ لیتر بر ثانیه آب برکه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تصفیه و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: تصفیه‌خانه جدید با روش نانو ازن توسط دانش‌بنیان‌ها در شمال این کلانشهر در حال تکمیل است که خروجی باکیفیتی دارد و ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه آن تا اوایل مردادماه امسال بهره‌برداری خواهد شد تا حرکت انقلابی را در استفاده از پساب شاهد باشیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های ۶۰ لیتر بر ثانیه در ناژوان و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه که قرارداد آن با شرکت آبفا منعقد شده است، با روش MBR به‌عنوان جدیدترین روش جهانی تصفیه می‌شود.

وی گفت: در افق مشخص شده، تا سال ۱۴۱۰ باید تمام عرصه‌های فضای سبز را با استفاده از پساب آبیاری کنیم که برای این موضوع باید حداقل حدود ۱۷۰۰ لیتر بر ثانیه پساب تأمین کنیم، البته در مجموع حدود ۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه برای این موضوع نیاز داریم.