تصاویر ۳۶۰ درجه و مدل سه بعدی بافت تاریخی اصفهان تهیه می‌شود

تصاویر سه بعدی، نقشه تصویرسنجی (فتوگرامتری) و مدل سه بعدی محدوده فرهنگی تاریخی شهر اصفهان از طریق تصویربرداری با پهپاد و در قالب تفاهم‌نامه‌ با حمایت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری و شرکت پیمانکار تهیه می‌شود.

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری شهرداری اصفهان گفت: تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه و مدل سه بعدی بافت تاریخی این کلانشهر متشکل از همه ابنیه‌ها، خیابان‌ها و معابر در دستور کار است. سعید صادقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصاویر سه بعدی، نقشه تصویرسنجی (فتوگرامتری) و مدل سه بعدی محدوده فرهنگی تاریخی شهر اصفهان از طریق تصویربرداری با پهپاد و در قالب تفاهم‌نامه‌ با حمایت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری و شرکت پیمانکار تهیه می‌شود. وی ادامه داد: تهیه تصاویر سه بعدی و ۳۶۰ درجه بافت تاریخی اصفهان سبب بهبود ارائه خدمات الکترونیکی خواهد شد.

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهر اصفهان بالغ بر ۳۶۰ هکتار بافت تاریخی دارد و حفاظت، حراست و بهسازی آن ضروری است.
صادقانی افزود: این خطه با دارا بودن بافت و ابنیه تاریخی به‌عنوان یک شهر موزه می‌تواند نقش مؤثری در جهت توسعه مباحث فرهنگی و گردشگری ایفا کند و این امر مستلزم رویکردهای جدید از جمله تلفیق فناوری با مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بویژه گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: با انجام پروژه مورد نظر نقشه‌های رقومی لایه‌های سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) به‌صورت یکپارچه قابلیت بارگذاری و بهره‌برداری خواهد داشت و با ورود به سامانه «اصفهان من» یا سیستم یکپارچه شهرسازی به‌صورت برخط می‌توان از تصاویر مورد اشاره بهره برد.
به گزارش ایرنا، کلانشهر اصفهان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت از آثار تاریخی زیادی برخوردار است و در کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد؛ میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون و مسجد جامع عتیق این شهر به ثبت جهانی رسیده است.