بیایید سالم‌تر و استوارتر باشید

پریسا جمدی : اکثر افراد در طول زندگی تا حدودی درد کمر و گردن را تجربه خواهند کرد. با انجام چندین کشش ساده می‌توان درد ناشی از گردن و کمر را از بین برد. اگر از درد کمر و گردن رنج می‌برید، می‌توانید با انجام چندین تمرین ساده، درد و سفتی را کاهش دهید، پس […]

پریسا جمدی : اکثر افراد در طول زندگی تا حدودی درد کمر و گردن را تجربه خواهند کرد. با انجام چندین کشش ساده می‌توان درد ناشی از گردن و کمر را از بین برد. اگر از درد کمر و گردن رنج می‌برید، می‌توانید با انجام چندین تمرین ساده، درد و سفتی را کاهش دهید، پس همین الان شروع کنید. با این‌حال، اگر درد شدید، ضعف یا تغییر حس در دست‌ها و پاهایتان تجربه کردید، بلافاصله تمرین را متوقف کرده و با پزشک تماس بگیرید. ممکن است مشکل جدی‌تری داشته باشید.

  • چه اندازه درد را می‌توان درد خیلی شدید در نظر گرفت؟

هرزمان که تمرین جدیدی را شروع می‌کنید، ممکن است کمی درد و ناراحتی را تجربه کنید. با پیشرفت در تمرینات به منظور سلامت و تقویت عضلات، درد و ناراحتی نیز از بین می‌رود. اما زمانی که تمرینات باعث ایجاد علائم درد متوسط تا شدید شوند و درد بیش از ۱۵ دقیقه دوام داشته باشد باید تمرین را متوقف کرده و با پزشک تماس بگیرید.

تمرینات مناسب برای کمر درد: ورزش باعث کاهش درد می‌شود، اما باید تمرینات درست و مناسب را انجام دهید؛ و از انجام تمریناتی که تنش و فشار زیادی را روی کمر قرار می‌دهد اجتناب کنید. این امر تا حدودی به شدت و علت درد شما بستگی دارد. بنابراین همیشه باید قبل از انجام هرگونه ورزش سنگین برای کمر، ابتدا از پزشک کسب اجازه کنید.

حرکت پل: تمرین پل، باعث تقویت عضلات ماهیچه سرینی بزرگ، بزرگ‌ترین ماهیچه باسن، می‌شود. هنگام انجام تمرین پل، عضلات ماهیچه سرینی بزرگ درگیر می‌شوند. ماهیچه‌های سرینی یکی از بزرگ‌ترین ماهیچه‌های بدن هستند، و قوی نگه داشتن این ماهیچه‌ها می‌تواند به پشتیبانی از کمر و جلوگیری از درد سیاتیک کمک کند.

کشش زانو به سینه: تمرین کشش زانو به سینه می‌تواند به کش‌آوردن کمر کاهش تنش و درد در کمر کمک کند.

کشش چرخشی کمر: کشش چرخشی کمر می‌تواند به کاهش تنش در کمر و ستون فقرات کمک کند. همچنین به عضلات مرکزی برای بهبود ثبات کمک می‌کند.

تمرین شیب لگن: ورزش شیب لگن می‌تواند عضلات منقبض پشت را آزاد سازد و انعطاف‌پذیر نگه دارد.

کشش گربه‌ای: کشش گربه می‌تواند به قوی‌تر کردن و کاهش تنش در عضلات کمر کمک کند.

کشش گردن برای گردن درد: احساس درد و سفتی در گردن علل مختلفی دارد. درد گردن یکی از رایج‌ترین انواع دردهاست. اما درست مانند دیگر قسمت‌های بدن، ورزش دادن و کشش گردن می‌تواند باعث قوی شدن عضلات و ماهیچه‌ها و کاهش درد شود. برای کاهش تنش و درد و افزایش انعطاف‌پذیری گردن، تمرینات زیر را انجام دهید.

جلو و عقب بردن سر: این حرکت را می‌توانید در حالت نشسته یا ایستاده انجام دهید. مراقب باشید حرکات را به آرامی و با ملایمت انجام دهید.

تیلت جانبی گردن: برای شروع این تمرین بایستید، پاها را به عرض شانه از هم باز کنید و دستهایتان را کنارتان قرار دهید.

چرخش به پهلو: این تمرین را می‌توانید در حالت ایستاده یا نشسته انجام دهید.

چرخش شانه: برای انجام این تمرین بهتر است که بایستید؛ شانه‌ها را بالا ببرید و به حالت دایره‌ای حرکت دهید. ۶ مرتیه تکرار کنید؛ به موقعیت اولیه برگردید و حالا این حرکت را در جهت مخالف ۶ مرتبه انجام دهید. https://www.medicalnewstoday.com/articles/323204