بوی بد یخچال را از بین ببرید

معمولا یخچال به دلیل وجود غذاهای بودار، تاریخ مصرف گذشته و فاسد بو می‌گیرد. می‌خواهید یخچالتان را تمیز کنید و از شر بوی نامطبوع خلاص شوید؟ می‌توانید از مواد خوشبوکننده طبیعی و خانگی مانند جوش شیرین، لیمو یا تفاله قهوه استفاده کنید. در ادامه شما را با روش‌های کاربردی و مفید برای از بین بردن بوی بد یخچال آشنا خواهیم کرد .

پریسا جمدی : باید بدانید که:
• خوراکی‌های فاسد و خراب را دور بریزید. حالا با استفاده از آب گرم و مایع و یا محلول سرکه سفید و کمی آب گرم داخل یخچال را تمیز کنید.
• برای از بین بردن هرگونه بوی نامطبوع از یک خوشبوکننده طبیعی مانند جوش شیرین، تفاله قهوه یا تکه‌های لیمو در یک کاسه، درون یخچال استفاده کنید.
• دمای یخچال را در حالت۴۰ درجه فارنهایت یا کمتر حفظ کنید تا مواد غذایی برای مدت طولانی‌تری تازه بمانند و برای پیشگیری از بوی نامطبوع و بد، برای خوراکی‌ها از ظروف درب‌دار داخل یخچال استفاده کنید.

چگونه یخچال را تمیز کنیم؟
• پیش از شروع تمیزکاری، حتما یخچال را از برق بیرون بکشید. برای حفظ ایمنی قبل از شروع کار یخچال را خاموش کنید. می‌توانید دوشاخه را از برق بیرون کشیده و یا در صورتی که یخچال مجهز به دکمه خاموش روشن است از آن طریق یخچال را خاموش کنید.
o اگر در حین کار یخچال به برق باشد انرژی زیادی صرف می‌شود.
o اگر در بین کار مدام درب یخچال را می‌بندید و حواستان به اطلاف انرژی هست، ایرادی ندارد اگر یخچال را خاموش نکنید.
• یخچال را کامل خالی کنید. تمام غذاها را از درون قفسه‌های یخچال خارج کنید و اگر غذایی خراب و فاسد شده آن را دور بی‌اندازید. اما خوراکی‌هایی که خوب هستند را موقتا روی پیشخوان و یا در یک جای سرد قرار دهید.
o باید در عرض ۴ ساعت یخچال را کامل تمیز کنید، در غیر اینصورت خوراکی‌هایی که بیش از ۴ ساعت بیرون از یخچال بمانند فاسد خواهند شد.
• تمام قسمت‌ها و قفسه‌های یخچال را با آب و مایع تمیز کنید. تمام قفسه‌ها و کشوهای قابل برداشت یخچال را بیرون آورده و با آب ولرم و مایع بشویید.
o زیر قفسه‌ها و کشوها را فراموش نکنید، گاهی ذرات خوراکی آن زیر مانده و باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شوند.
o بعد از شستن کشوها و قفسه‌ها، آنها را با یک دستمال نرم مایکروفایبر خشک کنید.
o از اسکاچ نرم برای شستن قفسه‌ها استفاده نکنید، چراکه ممکن است باعث ایجاد خش شود.
• داخل یخچال را با محلول آب و سرکه تمیز کنید. مقدار مساوی سرکه و آب ولرم را ترکیب کرده و با استفاده از یک اسفنچ نرم و یا دستمال نرم داخل یخچال را تمیز کنید. حتی می‌توانید یک اسپری آب و سرکه را داخل یخچال بپاشید.
o سرکه یک خوشبو کننده طبیعی است و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
• یک ظرف جوش شیرین داخل یخچال قرار دهید. جوش شیرین به خودی خود بویی ندارد، اما در جذب و خنثی کردن بو بسیار عالی عمل می‌کند. جوش شیرین را به مدت چند روز داخل یخچال قرار دهید، سپس به محض اینکه باز متوجه شروع بوی نامطبوع شدید از یک ظرف جدید حاوی جوش شیرین استفاده کنید.
• از تفاله قهوه داخل یخچجال استفاده کنید. تفاله قهوه به لطف نیتروژن موجود باعث جذب بوی نامطبوع می‌شود.
o اگر قصد دارید از تفاله قهوه مصرف شده استفاده کنید، ابتدا قبل از اینکه آن را درون یخچال قرار دهید اجازه دهید کامل خشک شود.
• برای خوشبو کردن یخچال از لیمو ترش و تکه‌های لیمو ترش استفاده کنید. لیمو به دلیل دارا بودن اسید سیتریک بوی بد را از بین می‌برد و باعث خوشبو شدن محیط می‌شود.