به دنبال راه اندازی نقاهتگاه برای بیماران مبتلا به کرونا هستیم

فرماندار اردستان گفت: در حال حاضر به دنبال راه اندازی نقاهتگاه برای بیماران مبتلا به کرونا هستیم و از همه خیران و مردمی که می توانند در بخش های مختلف کمک کنند دعوت می کنیم.

حمیدرضا تاملی امروز (یکشنبه-۲۵ اسفند) در کارگروه مقابله با کرونا که با حضور خیران شهرستان در فرمانداری اردستان برگزار شد، اظهار کرد: از مردم انتظار داریم در خانه بمانند و از مسافرت پرهیز کنند تا سلامتی خود و دیگران را به مخاطره نیندازند.

وی با بیان اینکه دولت در سطح کشور آن وظایفی که در اختیار خودش است را انجام داده، گفت: در سطح شهرستان اردستان نیز هر کاری را که توانسته ایم انجام داده ایم.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان با بیان اینکه با توجه به نرخ میانسالی شهرستان، بیشترین هشدار این ویروس برای افراد بالای ۶۰ سال است،  گفت: متاسفانه هنوز در اردستان ترددهای غیرضروری و رفت و آمدهای بی مورد را شاهد هستیم. به مردم این اطمینان را می دهیم که تمام شهر در رصد مسئولان شهرستان قرار دارد.

تاملی با اشاره به مطالبه مردم در خصوص تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی گفت: به دلیل اینکه نمی دانیم این بیماری تا چه زمانی وجود دارد و دستورالعملی وجود ندارد، نمی توانیم اقدام به تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی کنیم.

فرماندار اردستان با اشاره به اقلام مصرفی در بیمارستان اردستان، گفت: با توجه به حجم بیماران کرونایی در اردستان و کم بودن منابع دولتی نیازمند شدید کمک های مردمی و خیران هستیم. امروز اولویت اصلی خیران و مردم باید بیمارستان شهید بهشتی و شبکه بهداشت باشد.

وی آگاه بخشی و اطلاع رسانی در مقابله و پیشگیری بیماری کرونا را مهمترین وظیفه خیریه های شهرستان دانست و گفت: در حال حاضر به دنبال راه اندازی نقاهتگاه برای بیماران مبتلا به کرونا هستیم و از همه خیران و مردمی که می توانند در بخش های مختلف کمک کنند دعوت می کنیم.

همچنین مرتضی کفیل- رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان، گفت: ویروس کرونا بحث بسیار پیچیده ای است که محدودیت هایی را برای مبتلایان آن تعریف کرده و باعث شده هر اتفاقی قرار است برای آنها بیفتد در شهر مقصد باشد و اجازه اعزام نداشته باشیم.

وی با اشاره به تجهیزات و خدمت رسانی که در بیمارستان اردستان به بیماران ارائه می شود، گفت: پیش بینی که در گذشته برای بیمارستان شهید بهشتی در نظر گرفته شده برای ۶۰ تختخواب بوده است، در صورتی که امروز با توجه به ویروس کرونا بیش از ۸ هزار جمعیت سالمند شهرستان در معرض خطر هستند.

کفیل با بیان اینکه در بیمارستان اردستان امکانات چندانی وجود ندارد، گفت: گوشه گوشه بیمارستان نیازمند تامین تجهیزات و اقلام بهداشتی است. در حال حاضر نیازمند وسایل حفاظت فردی هستیم که کمک مردم و خیران را می طلبد. امروز به دلیل جو روانی که کرونا در جامعه ایجاد کرده، بیمارستان و کارکنان از بسیاری خدمات محروم هستند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با بیان اینکه وضعیت ویروسکرونا در اصفهان نسبت به کشور بالاترین سطح است، گفت: شهرستان اردستان در بین مناطق استان بیشترین بیماران مبتلا به ویروس کرونا را دارد و به نوعی این شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰ تخت در بیمارستان اردستان درگیر بیماران مبتلا به کرونا است، گفت: این در حالی هست که ما به اندازه این حجم تخت، تجهیزات اولیه درمانی نداریم. از همه شهروندان خواهشمندیم در منازل خود حضور داشته باشند، به مسافرت نروند و به اقوام خود توصیه کنند امسال به شهرستان اردستان سفر نکنند.