بررسی ابعاد جایگاه هوش مصنوعی در صنعت ساخت و وساز

همایش صنعت4 و هوشمندسازی ساختمان به منظور بررسی ابعاد جایگاه هوش مصنوعی در صنعت ساخت و وساز در اصفهان برگزار می شود.

همایش صنعت۴ و هوشمندسازی ساختمان به منظور بررسی ابعاد جایگاه هوش مصنوعی در صنعت ساخت و وساز در اصفهان برگزار می شود.
علیرضا جعفری نسب، رئیس همایش در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این همایش با هدف کلی تحول صنعت و ساختمان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در محورهای گوناگونی از جمله “مدیریت هوشمند صنایع و ساختمان ها”، امنیت و جلوگیری از حوادث در صنعت”، “کنترل کیفیت و رعایت استانداردها”، “استفاده از ربات های صنعتی هوشمند در صنعت” و… برگزار می گردد.
وی با بیان این که سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۱۱۵ نفرر از هموطنان دچار حوادث کار شده و جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: یکی از معضلات جدی صنعت ساخت و ساز، عدم رعایت اصول ایمنی توسط کارگران و وقوع حادثه برای آن ها است، لذا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و هوشمند سازی می توان از وقوع بخش قابل توجهی از این حوادث جلوگیری کرد.

جعفری نسب افزود: در نسل چهارم صنعت، هوشمند سازی محور قرار گرفته و آینده صنایع از جمله صنعت ساخت و ساز در دست ربات ها خواهد بود، لذا ربات ها در صنعت اهمیت بالایی پیدا می کنند که به همین دلیل یکی از محورهای همایش را به همین موضوع اختصاص دادیم.
ناصر مشایخی، دبیر همایش نیز در ادامه با تاکید بر این که برای اولین بار است که همایشی با این مختصات در اصفهان برگزار می شود، گفت: همایش “صنعت۴ و هوشمند سازی ساختمان” روز اول شهریور از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۳ در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در این همایش اساتید سطح اول دانشگاه در رشته های مرتبط با هوشمندسازی و هوش مصنوعی در صنعت و ساختمان سخنرانی خواهند کرد.
مشایخی تصریح کرد: مجموعه هایی همچون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاه صنعتی اصفهان، گروه صنعتی انتخاب، شهرداری اصفهان، بنیاد نخبگان استان، سازمان نظام مهندسی، سازمان نظام صنفی رایانه ای استان، شهرک علمی تحقیقاتی و دیگر شرکت ها و موسسه های مرتبط با این موضوع از این همایش حمایت می کنند.