برداشت دستگاه‌ها از اعتبارات باید بدقت انجام شود

سال گذشته بیش از ۷۲ هزار شغل جدید در استان ایجاد شد که بیشتر آنها در حوزه صنعت، معدن و تجارت بود

استاندار اصفهان گفت: برداشت دستگاه‌ها از اعتبارات ملی و استانی باید بدقت انجام شود و نباید از استانداردها در این زمینه عدول کرد.

سیدرضا مرتضوی ، در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان در استانداری افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید در برداشت از اعتبارات ملی دقت داشته باشند و اینکه اعتباری فرا اُستانی است نباید دلیلی برای برداشت بیش از نیاز از هر دستگاه باشد و باید قانون و استانداردها در استفاده از این اعتبارات و تسهیلات ملاک عمل قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ابلاغ آیین‌نامه‌های تخصیص اعتبارات به بانک‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان صورت گیرد تا آنها فرصت اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط در بازه زمانی تعیین شده را داشته باشند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اهمیت برنامه‌ریزی کارشناسی شده در حوزه‌های مختلف مشخص شده است و مسوولان باید با عدد و رقم و بصورت مُستند صحبت کنند و تصمیمات نیز بر اساس کار کارشناسی اتخاذ و انجام شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در باره تأمین معلم برای آموزش و پرورش باید اطلاعات لازم در این زمینه از کلیه مدارس استان جمع آوری و ارائه شود.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه اُستان اصفهان نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته بیش از ۷۲ هزار شغل جدید در استان ایجاد شد که بیشتر آنها در حوزه صنعت، معدن و تجارت بود.

محمدرضا قاسمی افزود: بیشتر اشتغال‌های ایجاد شده سال گذشته استان با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه و یارانه‌ای تبصره‌های ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه کشور صورت گرفت. وی تاکید کرد: سال گذشته بیشترین اشتغال ایجاد شده در حوزه صمت بود و حدود ۵۰ هزار شغل در این زمینه ایجاد شد.