بارشهای رگباری و سیل ۷۲ میلیارد تومان به اصفهان خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارندگی‌ و سیل چهار روز گذشته در غرب و جنوب این استان تاکنون ۷۲ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف منطقه خسارت وارد کرده است.

منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه افزود: در مجموع بارش‌های رگباری و سیلاب، وزش باد، تگرگ و کاهش دما  ۴۸  و ۲۴ میلیارد تومان به ترتیب به بخش کشاورزی و زیرساخت‌ها و راه‌های استان وارد شده است.

وی با بیان‌اینکه تیم‌های کارشناسی جهاد کشاورزی از ۲ روز گذشته برای برآورد خسارت‌ها به این مناطق اعزام شدند، اضافه کرد: سه هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی استان بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در چهار روز گذشته خسارت دید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این خسارت‌ها به یکهزار و ۹۹۰ هکتار از باغ‌ها و یکهزار و ۷۱۰ هکتار از مزارع استان وارد شد، اضافه کرد: بارش تگرگ و سرمازدگی خساراتی به محصولات جو، گندم و کلزا در مزارع شهرستان های نایین، شهرضا، اردستان، کاشان، گلپایگان، شاهین شهر و سمیرم وارد کرد.

به گفته وی سرمازدگی و تگرگ در لنجان و خمینی شهر هم خسارت‌هایی به میوه‌ها و محصولات باغی منطقه وارد کرد.

شیشه‌فروش افزود: وزش باد شدید در مناطق شرقی استان به گلخانه‌ها، دیواره‌های باغ‌ها و محصولات زراعی شهرستانهای نائین و خور و بیابانک خسارت زد.

وی خاطرنشان کرد: غرامت‌ها به کشاورزان و باغدارانی که پیش از این محصولات و باغ‌های خود را بیمه کردند، پرداخت خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهارداشت: بارش باران، موجب فعال شدن رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان از جمله اردستان، نطنز، کاشان و آران و بیدگل شد و آب شُستگی شانه راه‌ها را به دنبال داشته است .

وی تصریح کرد: همچنین رانش زمین به ۲۲ کیلومتر از جاده‌ها و راه‌های اردستان، نطنز  و دهانه چند پل در منطقه اردستان آسیب زده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: بارش‌های چهار روز گذشته به ۱۴۵ واحد مسکونی در مناطق روستایی فریدونشهر، سمیرم، آران و بیدگل، گلپایگان، خوانسار و اردستان از ۲۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد کرد.

وی آسیب دیدگی ۲۰ رشته قنات در مناطق اردستان و آران و بیدگل را از دیگر خسارتهای سیل این مدت اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: این جبهه هوا تا اواخر امروز در استان فعال است و در مناطق شمال، شرق و شمال شرق استان، وزش باد و بارش‌های رگباری را به دنبال خواهد داشت.