رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:

باد و گردوخاک اصفهان را درمی‌نوردد

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تشدید وزش باد و خیزش گردوخاک از روز یکشنبه ۱۳ خرداد تا اواسط هفته خبرداد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وزش باد شدید و گاهی توفان لحظه‌ای توأم با گردوخاک از روز یکشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه (۱۳ تا ۱۵ خرداد) مناطق شمال، شرق و مرکز استان را در می‌نوردد.

وی ادامه داد: شدت فعالیت این پدیده در شهرهای اصفهان، اردستان، انارک، بادرود، کاشان، آران و بیدگل، نطنز، نائین، ورزنه، مهاباد، خور و بیابانک، چوپانان، نجف آباد، مورچه خورت، لنجان، مبارکه، کوهپایه و کبوتر آباد خواهد بود که به سبب خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید جاده‌ای و افزایش آلودگی هوا در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه احتمال اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، سقوط از ارتفاع و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس طی روزهای پیش رو وجود دارد، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود هموطنان در این مدت سفرهای غیرضرور خود به مناطق شمالی و شرقی کشور را به زمان دیگری موکول کنند.

امینی با بیان اینکه دمای هوای استان کماکان بین یک تا ۲ درجه افزایش دارد، اضافه کرد: بیشینه دمای هفت شهر استان از جمله آران و بیدگل، اردستان، بادرود، چوپانان، خمینی‌شهر، خور و بیابانک و مهاباد در گرم‌ترین ساعات روز به بالای ۴۰ درجه سلسیوس می‌رسد و مهاباد با بیشینه دمای ۴۳ درجه گرم‌ترین نقطه استان است.
به گفته وی، بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات روز به ۳۹ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن به ۲۱ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.
همچنین بویین میاندشت با کمینه دمای پنج درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان طی ۲۴ ساعت آینده است.