ایجاد نمونه‌ای از استان‌های مرکزی کشور در کنار سواحل دریا

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یکی از سیاست‌های استراتژیکی را که جمهوری اسلامی می‌تواند برای توزیع متناسب جمعیت به کار گیرد، استفاده از سواحل دریای عمان و خلیج فارس دانست و گفت: پیشنهاد ما ایجاد استان اصفهان ساحلی است. حجت‌الاسلام حسین میرزایی اظهار کرد: در دو سال گذشته برای سران سه قوا نامه‌ای […]

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یکی از سیاست‌های استراتژیکی را که جمهوری اسلامی می‌تواند برای توزیع متناسب جمعیت به کار گیرد، استفاده از سواحل دریای عمان و خلیج فارس دانست و گفت: پیشنهاد ما ایجاد استان اصفهان ساحلی است.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی اظهار کرد: در دو سال گذشته برای سران سه قوا نامه‌ای ارسال و تأکید کردیم اگر وضعیت فرونشست در اصفهان ادامه پیدا کند زمین، اصفهان را خواهد بلعید و اگر به داد اصفهان نرسیم، در زمانی نه چندان دور و شاید آینده‌ای نزدیک باید اصفهان را در کتاب‌های تاریخ جست‌وجو کنیم.

وی با بیان اینکه هر یک سانتی‌متر فرونشست زمین در سال، ساختمان‌ها و فضاهای شهر را تهدید می‌کند، افزود: این در حالی است که نرخ فرونشست زمین در شهر اصفهان هرسال بین ۱۹ تا ۲۰ سانتی‌متر است.

حجت‌الاسلام میرزایی با اعلام اینکه یکی از سیاست‌های استراتژیکی که جمهوری اسلامی می‌تواند برای توزیع متناسب جمعیت به کار گیرد، استفاده از سواحل دریای عمان و خلیج فارس است، توضیح داد: پیشنهاد ما ایجاد استان اصفهان ساحلی است و نه‌تنها اصفهان، بلکه هر استان دیگری که تمایل دارد می‌تواند گوشه‌ای از ساحل دریا را در اختیار گیرد تا نمونه‌ای از استان خودشان را کنار ساحل به وجود بیاورند.

حجت‌الاسلام میرزایی در خاتمه گفت: مردم اصفهان با افتخار خدمت‌گذار کل کشور هستند و مهاجرانی از داخل و خارج از کشور در اصفهان ساکن هستند که برای ارائه خدمات به چنین جمعیتی به توجه ویژه نیاز است.