امکان انتخاب مجدد ۳ درس مردودی رشته‌های پزشکی بدون شهریه

دانشجویان رشته های علوم پزشکی که "در کلاس های مجازی و امتحان های پایان ترم شرکت کرده" و مردود می شوند، می توانند تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ (نیمسال های اول و دوم) مازاد بر واحدهای انتخابی و تا سقف ۳ درس و حداکثر ۶ واحد مردودی را مجددا بدون پرداخت شهریه متغیر این دروس، انتخاب واحد کرده و نمره خود را جبران کنند.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در اطلاعیه ای ویژه دانشجویان رشته های علوم پزشکی (پزشکی، بهداشت، پرستاری، مامایی و اتاق عمل) شرایط رشته های غیر پزشکی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است که مطابق مصوبات قبلی و تا زمان عادی شدن شرایط و ابلاغ بازگشایی فعالیت آموزش حضوری در دانشگاه ها، طبق روند هفته های گذشته تمام کلاس های دروس تئوری و بخش تئوری دروس تئوری – عملی در تمام مقاطع تحصیلی به صورت مجازی ادامه خواهد یافت.

همچنین پس از عادی شدن شرایط، کلاس های حضوری برای تکمیل باقیمانده سرفصل های درسی و رفع اشکال به صورت فشرده و در مدت چند هفته (به همراه روزهای جمعه و شنبه) برگزار خواهد شد و به همین میزان ترم تمدید می شود.

تشکیل کلاس های عملی، آزمایشگاهی و کارآموزی در بخش های بالینی همزمان با شروع کلاس های حضوری و بازگشایی فعالیت آموزش حضوری دانشگاه ها خواهد بود و احتمالا تا تابستان ادامه می یابد.

آن دسته از دانشجویان رشته های علوم پزشکی که “در کلاس های مجازی و امتحان های پایان ترم شرکت کرده” و مردود می شوند (صرفا مردود)، می توانند تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ (نیمسال های اول و دوم) مازاد بر واحدهای انتخابی و تا سقف ۳ درس و حداکثر ۶ واحد مردودی را مجددا بدون پرداخت شهریه متغیر این دروس، انتخاب واحد کرده و نمره خود را جبران کنند.

 شرط استفاده از تسهیلات این بند شرکت در کلاس های مجازی و امتحان پایان ترم جاری است.

در صورتی که محدودیت های زمانی و مکانی حاکم بر نیمسال جاری، فراغت از تحصیل دانشجویان را با تاخیر مواجه کند در نیمسال آینده برای جبران فرصت از دست رفته، امکان برخورداری از دروس معرفی به استاد تا دو درس نظری امکان پذیر است.

با توجه به حذف ترم تابستانی در حوزه علوم پزشکی، اخذ ۲۶ واحد در ترم آینده صرفا در مورد دانشجویانی که در ترم بعدی فارغ التحصیل می شوند بلامانع است.

با توجه به عدم برگزاری هیچ آزمونی (علوم پایه و…) در گروه علوم پزشکی در اردیبهشت ماه سال جاری، برای برگزاری آزمون ها در خرداد ماه به بعد نیز در هفته های آینده بسته به شرایط کشور تصمیم گیری و حداقل یک ماه قبل از آزمون اطلاع رسانی خواهد شد.

در روزهای آینده، ادامه برنامه آموزش بالینی دستیاران، اینترن ها و سایر رشته ها در مقطع کارورزی، در شرایط خاص و طبق مصوبات و برنامه های اعلامی توسط دانشکده ها از سر گرفته می شود که در این خصوص متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.