الزام اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های بین شهری

دبیر کانون انجمن های صنفی شرکت های مسافربری کشور با اشاره به جایگزین شدن بسته های بهداشتی به جای پک تغذیه در اتوبوس های بین شهری اصفهان، گفت: در حال حاضر طرح فاصله گذاری اجتماعی در پایانه های جابجایی مسافر اجرا می شود و براساس طرح کشوری تمام رانندگان اتوبوس ملزم به اجرای این طرح هستند.

الزام اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های بین شهری/ قیمت بلیت اصلاح شود

رضا همامی درباره ضرورت طرح فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس های حمل و نقل برون شهری، اظهار کرد: دستورالعمل طرح فاصله گذاری اجتماعی ابلاغ و در حال انجام است، اما متاسفانه هزینه اجرای این طرح درنظر گرفته نمی شود.

وی افزود: به عنوان مثال یک اتوبوس ۲۵ نفره به دلیل اجرای طرح فاصله اجتماعی باید تنها ۱۲ مسافر را جابجا کند و از سوی دیگر نرخ این اتوبوس از ۲ میلیارد تومان به ۴.۵ میلیارد تومان افزایش یافته که به دلیل اجرای این طرح صاحب اتوبوس دچار ضرر می شود.

دبیر کانون انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل استان اصفهان با تاکید بر اینکه زمانی که طرحی ابلاغ می شود باید بستر آن برای اجرا نیز مهیا شود، افزود: زمانی که هر اتوبوس با نصف ظرفیت خود مسافران را جابجا می کند در اصل کرایه اتوبوس به نصف کاهش می یابد، بنابراین به تهران پیشنهاد دادیم تا ۵۰ درصد بابت افزایش نرخ اتوبوس های بین شهری در نظر گرفته شود که نیمی از این کرایه را مسافر و نیمی دیگر را سرمایه گذار یا صاحب اتوبوس تقبل کند که متاسفانه سازمان حمایت از تولید و مصرف کننده این موضوع را نپذیرفت.

وی درباره اینکه برخی اتوبوس ها با ظرفیت کامل اقدام به جابجایی مسافر می کنند، گفت: دولت باید هزینه جابجایی مسافران برخی مسیرها با داشتن مسافر بومی را به صورت صد درصد اصلاح کند، اما اگر موردی مبنی بر رعایت نشدن طرح فاصله گذاری اجتماعی گزارش شود این مسئله از سوی شرکت های جابجایی مسافر پیگیری و برخورد خواهد شد.

جایگزینی بسته‌های بهداشتی به جای تغذیه در اتوبوس‌های بین شهری اصفهان

همامی تصریح کرد: در حال حاضر طرح فاصله گذاری اجتماعی در پایانه های جابجایی مسافر اجرا می شود و براساس طرح کشوری تمام رانندگان اتوبوس ملزم به اجرای این طرح هستند.

وی در خصوص ضرورت استفاده از ماسک و دستکش از سوی مسافران، گفت: باید توجه داشت که دستکش برای مقابله با کرونا کارایی ندارد و احتمال انتقال ویروس از طریق دستکش در تماس با صورت و چشم وجود دارد.

دبیر کانون انجمن های صنفی شرکت های مسافربری کشور با بیان اینکه در اصفهان قرار شد اتوبوس ها به جای پک پذیرایی، بسته های بهداشتی شامل ماسک، پد الکی و دستمال کاغذی را بین مسافران توزیع کنند، تاکید کرد: استفاده ماسک از سوی مسافران ضرورت دارد و این مساله باید در بین مردم فرهنگسازی شود و حتی رانندگان این موضوع را تذکر می دهند، اما برخی این شرایط را رعایت نمی کنند.

وی در خصوص اینکه آیا پلیس‌راه ملزم به کنترل این ضوابط در اتوبوس ها است، گفت: باید توجه داشت که پلیس راه نیروی کافی برای کنترل این موضوع ندارد و خود مسافران باید ضوابط را رعایت کنند.