رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خبر داد:

افزایش نجات جان اصفهان ها

در مردادماه سال جاری یک هزار و 634 مورد اعزام تیم‌های عملیاتی امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان انجام و منجر به نجات جان‌ ۷۸۰ نفر از حریق و حوادث شد.

در مردادماه سال جاری ۶۵ هزار و ۳۶۲ تماس با سامانه همیشه پاسخگوی ۱۲۵ برقرار و یک هزار و ۶۳۴ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان انجام شد.

رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در مردادماه سال جاری یک هزار و ۶۳۴ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان انجام و منجر به نجات جان‌ ۷۸۰ نفر از حریق و حوادث شد.

محمد شریعتی افزود: این عملیات شامل ۶۴۱ مورد حریق منازل، مراکز تجاری و خودرو بود که با افزایش ۳۲ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته مواجه شد. ۷۶۳ مورد نیز مربوط به حوادث از جمله تصادفات و حبس در اماکن و آسانسورها بود که نسبت به سال گذشته ۱۳۴ درصد افزایش یافت.

رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مردادماه امسال ۲۳۰ مورد تماس‌های منجر به اعزام برای ارائه خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان گزارش شده است، گفت: آتش‌نشانان در اجرای این مأموریت‌ها و عملیات‌ها موفق شدند جان ۷۸۰ نفر از شهروندان گرفتار در حریق، حوادث و آتش‌سوزی‌ها را نجات دهند یا از حوادث ثانویه جلوگیری کنند. وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد نجات یافتگان در این عملیات ها نسبت به ماه مشابه در سال قبل ۲۳ درصد افزایش یافته است.

شریعتی با بیان اینکه از یک هزار و ۶۳۴ اعزام، ۱۵ مورد «فوتی» گزارش شده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۷ درصد افزایش یافته است، افزود: تعداد ۵۳۷ مورد استقرار خودروهای اطفائیه در سطح شهر و ۵۹۷ مورد گشت ایمنی جهت شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز و برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان صورت گرفته است