افزایش صادرات راهبرد موثر برای تحقق جهش تولیددر استان اصفهان است

اصفهان- ایرنا – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: با جلوگیری از واردات کالاهای خارجی و افزایش صادرات می‌توانیم اقدام موثری در راستای تحقق شعار جهش تولید انجام دهیم. ایرج موفق روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال ۹۹  با عنوان “جهش تولید” از سوی رهبر معظم انقلاب […]

اصفهان- ایرنا – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: با جلوگیری از واردات کالاهای خارجی و افزایش صادرات می‌توانیم اقدام موثری در راستای تحقق شعار جهش تولید انجام دهیم.

ایرج موفق روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال ۹۹  با عنوان “جهش تولید” از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه و هند و چین در دستور کار ما قرار دارد و کارهای کارشناسی در این زمینه در حال انجام است.

وی ادامه داد: به زودی جلسات مشترکی را در این زمینه با تشکل‌های موجود در استان برگزار خواهیم کرد و آنها را در دستور کار اجرایی قرار خواهیم داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه بازار کالا یا داخلیست که ظرفیتی مشخص دارد و یا به صادرات اختصاص دارد که برنامه ریزی برای این بازارها یکی از مباحث اصلی در این استان است تصریح کرد: باید در درجه اول بتوانیم بازار برای کالاهایمان پیش بینی کنیم و بعد به سمت افزایش ظرفیت واحدهای موجود برویم و پس از آن برای فعال سازی واحدهای صنعتی راکد اقدام کنیم.

موفق با بیان اینکه بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد خاطرنشان کرد:برنامه ریزی برای تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام منتخب در سال جاری در حال انجام است.

وی بیان کرد: توجه به نهضت ساخت داخل بعنوان یکی از مباحث اصلی در سالجاری در دستور کار ما قرار دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اضافه کرد: هر چقدر بتوانیم از ورود کالاهای خارجی جلوگیری کرده و ساخت داخل را تقویت کنیم می‌توانیم بخشی از جهش تولید را در این استان عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه چندین برنامه را در سال ۹۹ دنبال می‌کنیم اظهار داشت: افزایش ظرفیت واحدهایی که متقاضی برای محصولات و کالاهای تولیدی آنها در بازار داخل و خارج وجود دارد، در دستور کار قرار است.

موفق افزود: تکمیل زیرساخت‌ها یکی دیگر از برنامه‌های سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان در سالجاری است و تکمیل این زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی بعنوان اولین قدم دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدام های خوبی برای رفع مشکل واحدهای صنعتی راکد با کمک استاندار و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید انجام شد گفت: سال گذشته ۳۸۸ جلسه این کارگروه در استان برگزار شد و بیش از سه هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به اینگونه واحدها اختصاص پیدا کرد.

 اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت،دارای  بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی است.

سهم اصفهان در صنعت کشور را ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.