افزایش خاموشی برق شهرک های صنعتی استان به یک روز و نیم

پیش بینی شده در دو تا سه هفته آینده با افزایش دمای هوا، حد نصاب جدیدی در مصرف برق ثبت شود و تقاضای مصرف برق در استان به ۷ هزار مگاوات برسد.

به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، خاموشی برق شهرک‌های صنعتی استان اصفهان به یک روز و نیم افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سخنگوی صنعت برق در استان اصفهان گفت: در پی افزایش دمای هوا، تامین برق پایدار، افزایش تقاضا و مدیریت مصرف، خاموشی برق شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از یک روز به یک روز و نیم افزایش یافته است. داوود قاسمی افزود: براین اساس مقرر شده تا شرکت‌های صنعتی با نظر و برنامه خود علاوه بر روز‌های تعطیل یک روز دیگر نیز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در مصرف برق صرفه جویی کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه با استقرار گنبد حرارتی در خاورمیانه شاهد افزایش ۳ درجه‌ای دمای هوا در کشور هستیم، ادامه داد: پیش بینی شده در دو تا سه هفته آینده با افزایش دمای هوا، حد نصاب جدیدی در مصرف برق ثبت شود و تقاضای مصرف برق در استان به ۷ هزار مگاوات برسد.

داوود قاسمی با بیان اینکه در چند روز گذشته ۵ هزار و ۶۰۰ مگاوات مصرف برق در شب و ۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات مصرف روزانه برق در استان به ثبت رسیده است، گفت: این درحالی است که تولید برق استان در این مدت ۴ هزار و ۹۰۰ مگاوات بوده است. وی ابراز امیدواری کرد: در این شرایط حساس که شبکه وتجهیزات برق فشار زیادی را متحمل می‌شوند با تأمین برق پایدار، همکاری مردم و تلاش کارشناسان شرکت برق این روز‌ها را پشت سر بگذاریم.
استان اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.