افزایش تعرفه تلفن ثابت کم‌تر از دیگر تعرفه‌هاست

تعرفه آب 665 درصد، برق 832 درصد، نرخ ارز سه هزار و پانصد و شصت‌وهفت درصد، خدمات پست هفت هزار و پانصد و شانزده درصد، حقوق و دست مزد دو هزار و دویست و پنجاه‌وپنج درصد، تعرفه گاز یازده هزار وجود و هفت درصد و قیمت مس یازده هزار نه‌صد درصد طی این مهروموم‌ها افزایش داشته است

آزاده سلیمان نژاد: مدیرکل مخابرات استان اصفهان با اعلام اینکه افزایش تعرفه تلفن ثابت از سال ۸۸ تاکنون در حدود ۳۹ درصد بوده است گفت: این تعرفه کم‌تر از دیگر حوزه‌هاست.

اسماعیل قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن مقایسه افزایش تعرفه تلفن ثابت نسبت به دیگر تعرفه‌ها در حوزه‌های مختلف گفت: تعرفه آب ۶۶۵ درصد، برق ۸۳۲ درصد، نرخ ارز سه هزار و پانصد و شصت‌وهفت درصد، خدمات پست هفت هزار و پانصد و شانزده درصد، حقوق و دست مزد دو هزار و دویست و پنجاه‌وپنج درصد، تعرفه گاز یازده هزار وجود و هفت درصد و قیمت مس یازده هزار نه‌صد درصد طی این مهروموم‌ها افزایش داشته است.

قربانی همچنین در خصوص تاریخچه مخابرات ایران از سال ۸۸ تاکنون گفت: در سال ۱۳۸۸ ساختار مدیریت مخابرات ایران از دولتی به خصوصی تغییر کرد.

وی افزود: در همین راستا ۴۰ هزار کارگری قراردادی داریم که به‌موجب خصوصی‌سازی بار مالی از عهده دولت کم شد. همچنین از زمان خصوصی‌سازی درواقع مخابرات سهم درآمدی به دولت پرداخت می‌کند. مدیرکل مخابرات استان خاطرنشان کرد: ۸ درصد از درآمد مکالمات تفم ثابت و ۲۸ تا ۳۰ درصد از درآمد موبایل‌ها مستقیم به دولت پرداخت می‌شود. وی در مورد اقدامات توسعه مخابرات استان در طی مهروموم‌های خصوصی‌سازی از سال ۸۸ تاکنون گفت: یک سری از درآمده‌ای مخابرات نیز بر اساس پروانه فعالیت است مانند حق فرکانس و غیره. قربانی افزود: سود سهام دولت و هزینه‌های دولت مانند کارکنانی کسر شد درمجموع طی این مهروموم‌ها هفتادتا صد هزار میلیارد تومان مخابرات به دولت پرداخت کرده است. مدیرکل مخابرات استان افزود: مجموعه‌ای که برای دولت به‌نوعی هزینه داشت تبدیل به درآمد برای دولت شده است. اسماعیل قربانی ادامه داد، سهم اصفهان در همه شاخص‌ها بین ۸ تا ۱۰ درصد است. به گفته وی همگان گمان می‌کنند بعد از خصوصی‌سازی فرآیند توسعه در مخابرات اصفهان تعطیل شد ولی درواقع باید گفت در سال ۸۸ مشغول به کار از یک‌میلیون و نهصد هزار رسیده به دو میلیون و پانصد هزار. وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از نیازهای جامعه ما اینترنت پرسرعت است در سال ۸۸ در استان اصفهان هشت هزار مشترک پرسرعت داشتیم درحالی‌که هم‌اکنون بالغ‌بر شش‌صد و پنجاه‌هزار مشترک پرسرعت داریم که می‌توان گفت این آمار هزار درصد افزایش‌یافته است، در موضوع اتصال به اینترنت با بستر فیبر نوری به گفته قربانی بالغ‌بر ۳۶ هزار مشترک داریم که از طریق فیبر نوری به مخابرات وصل هستند، مدیرکل مخابرات استان اصفهان افزود: روستاهای دارای اینترنت مبتنی بر تلفن ثابت در سال ۸۸ دو روستا بودند الآن بالغ‌بر پانصد و پنجاه روستای ما در استان اینترنت ثابت دارند، همچنین طی این مهروموم‌ها ۶ هزار کیلومتر توسعه شبکه فیبر نوری شهری و روستایی داشته‌ایم، قربانی افزود: اتفاق خوبی که در حوزه تلفن همراه افتاد این بود که مشغول به کار تلفن همراه استان در سال ۸۸ دو میلیون و نه‌صد هزار مشترک بوده ولی الآن ۷ میلیون و پانصد هزار مشترک تلفن همراه اول در استان داریم. به گفته وی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته مبنای احراز هویت رأی‌دهندگان از بستر تلفن همراه اول بود که این موضوع نشان داد بالغ‌بر ۹۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش تلفن همراه اول است.