اصنافی که اصول بهداشتی را رعایت نکنند پلمپ خواهند شد

به گزارش خبرنگار اخبار اصفهان به نقل از روابط عمومی ستاد بازرسی ونظارت اصناف استان، معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا پس از برگزاری بیست و یکمین نشست این کمیته اعلام کرد؛ اگر اصناف و واحدهای بازگشایی شده اصول و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، محدودیت‌های قبلی […]

به گزارش خبرنگار اخبار اصفهان به نقل از روابط عمومی ستاد بازرسی ونظارت اصناف استان، معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا پس از برگزاری بیست و یکمین نشست این کمیته اعلام کرد؛ اگر اصناف و واحدهای بازگشایی شده اصول و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، محدودیت‌های قبلی آن‌ها به سرعت و بدون کم و کاست باز خواهد گشت و با پلمب و تعطیلی مواجه می‌شوند.
حسین ذوالفقاری گفته اولویت اصلی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، صیانت و مراقبت از سلامت مردم است و به همین دلیل، نباید با تداوم بازگشایی‌ها، این علامت را به جامعه بدهیم که همه چیز در حال عادی شدن است.
رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت کرونا افزود: گزارش‌ها از برخی نقاط کشور حکایت از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در طول یک هفته اخیر دارد و در صورتی که حساسیت مردم به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کاهش یابد، قطعا این آمار بیشتر خواهد شد.
معاون وزیر کشور ادامه داد، برای مراقبت از سلامت مردم باید صدای واحدی در جامعه داشته باشیم و به تصمیم گیری جامعی در باره بازگشایی ها برسیم.
ذوالفقاری گفت: اکنون زمان آن است که فرصت‌های مدیریت بیماری کرونا را بشناسیم و خودمان را برای زندگی در فضای کرونایی آماده کنیم.
وی همچنین با تاکید بر اینکه اولویت ستاد ملی کرونا، توجه توامان به سه محور تامین سلامت، معیشت و نیازهای فرهنگی و اجتماعی مردم است، اظهار داشت: برنامه ریزی‌های ما باید به گونه ای باشد که در عین توجه به مسائل بهداشتی و سلامت، موضوع معیشت و گذران زندگی مردم هم مورد توجه قرار گیرد.
به گفته حسین ذوالفقاری باید با رعایت اصول بهداشتی، به روند مبارزه با کرونا تا نابودی کامل این بیماری ادامه دهیم و بدانیم که در صورت عود دوباره آن، امکان اعمال سخت گیری و محدودیت‌های تازه بر فعالیت‌ها دشوار خواهد بود.

رئیس کمیته اجتماعی وانتظامی ستاد مبارزه با کرونا با بیان اینکه خوشبختانه تا امروز عملکرد موفقی در مدیریت بیماری کرونا داشته‌ایم، تصریح کرد: نباید با اهمال کاری و شیوع دوباره این بیماری، از یک سو، خدشه به اعتبار و افتخار جهانی مان در مدیریت این بیماری بزنیم و از سوی دیگر با بازگشت محدودیت ها، هزینه هایمان را بالا ببریم.