تمجید رئیس سازمان ملی مهاجرت از ساماندهی اتباع در استان:

اصفهان به عنوان استان پیشتاز در کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: تبعه خارجی در کشور ما بایستی طبق ضوابط و مقررات جمهوری اسلامی اسکان یابد، تحصیل کند و به مشاغلی که مجاز است مشغول شود.

رئیس سازمان ملی مهاجرت گفت: اقدام مهمی که استان اصفهان در حوزه اتباع خارجی انجام داده این است که طرد اتباع خارجی غیرمجاز را با جدیت در دستور کار قرار داده و رتبه نخستین استانی را در ساماندهی اتباع خارجی در کشور به خود اختصاص داده است.
به گزارش اخبار اصفهان از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی استان با حضور رئیس سازمان ملی مهاجرت، استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سایر اعضاء برگزار شد. دکتر عبدالله مبینی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ملی مهاجرت در این نشست عنوان کرد: در راستای ساماندهی اتباع خارجی ۴۰ طرح را برنامه‌ریزی کردیم که ضروری است توأم با یکدیگر اجرایی شوند تا به نتایج قابل توجهی دست یابیم.
وی ادامه داد: طرد اتباع خارجی غیرمجاز از کشور حتمی است، در این خصوص با جدیت پای کار هستیم و نخستین رویکرد در سازمان ملی مهاجرت بازگشت حداکثری اتباع غیرمجاز است.

رئیس سازمان ملی مهاجرت بیان کرد: اقدام مهمی که استان اصفهان در حوزه اتباع خارجی انجام داده این است که طرد اتباع خارجی غیرمجاز را با جدیت در دستور کار قرار داده و رتبه نخستین استان کشور در ساماندهی اتباع را به خود اختصاص داده است.
دکتر مبینی ادامه داد: در ادامه مسیر نیز بایستی گلوگاه‌های استانی مسدود و فضا برای اتباع غیرمجاز ناامن شود.

رئیس سازمان ملی مهاجرت اظهار کرد: در کنار طرد اتباع خارجی غیرمجاز بایستی پیشگیری از حضور دوباره آنان را نیز در دستور کار قرار دهیم زیرا اجرای دو رکن طرد و پیشگیری از حضور دوباره اتباع در کنار هم می‌تواند مؤثر باشد.

ساماندهی اتباع در استان‌ها نیازمند پشتیبانی ملی است
دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این نشست ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهار کرد: انتظار می‌رود در ساماندهی اتباع، سطح ملی از استان‌ها پشتیبانی لازم را داشته باشد.وی ادامه داد: این پشتیبانی در تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه انتظامی و در حوزه طرد، تأمین هزینه‌ها و سایر موارد مرتبط تعریف می‌شود.

دکتر مرتضوی گفت: در خصوص آموزش و پرورش نیز شایسته است کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان بیش از پیش در حوزه اتباع استان اصفهان ورود کند.
وی برنامه‌ریزی پس از طرد اتباع خارجی غیرمجاز را ضروری دانست و اظهار کرد: اگر برنامه‌ریزی مشخصی پس از طرد اتباع نباشد و با اتباع متخلف با قاطعیت برخورد نشود انگیزه‌ ساماندهی اتباع در نیروها از بین می‌رود و با مشکل مواجه خواهیم شد.

حضور اتباع خارجی براساس ضوابط کشور تعریف شود
محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز گفت: مسئله ما در حوزه اتباع تغییر بافت جمعیت و فرهنگ به دلیل حضور اتباع در برخی مناطق استان است.وی ادامه داد: توقع ما این است که در کشور با تبعه‌های خارجی به نحوی برخورد شود که در سراسر دنیا با اتباع برخورد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: تبعه خارجی در کشور ما بایستی طبق ضوابط و مقررات جمهوری اسلامی اسکان یابد، تحصیل کند و به مشاغلی که مجاز است مشغول شود.
جان‌نثاری ادامه داد: بایستی برای ما جزییات مسائل حول محور اتباع مشخص شود تا بتوانیم به ساماندهی صحیحی دست یابیم زیرا هرگونه ابهامی در این خصوص باعث می‌شود تا در ساماندهی با مشکل مواجه شویم.