استهلاک تاسیسات استخرها در تعطیلات بیش از روزهای عادی است

رییس انجمن صنفی استخر داران استان اصفهان گفت: مسئولان ذی‌ربط متاسفانه برای مالیات‌، قبض‌ها و هزینه‌های استخرها در ایام تعطیلات هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، استخرها با ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان تعطیل شده‌اند، اما از آنجایی که باید آب داخل استخرها حفظ شود، این مجموعه‌ها همچنان فعالیت می‌کنند و هزینه‌های زیادی نیز به همراه دارند.

محمد طبیبی در خصوص تعطیلی استخرهای استان اصفهان، اظهار کرد: اواخر بهمن ماه برای کنترل و معاینه استخرها از بهداشت در استخرهای استان حضور پیدا کردند و برای ما نیز تعجب‌آور بود، زیرا این کار را معمولا در تابستان انجام می‌دادند.

طبیبی در ارتباط با مشکلاتی که پس از تعطیلی استخرها ایجاد می‌شود، افزود: زمانی که استخرها تعطیل می‌شود برای حفظ آب باید همه تاسیسات، مانند گذشته فعال باشد و با روزهای عادی تفاوتی ندارد. برق، آب و گاز نیز با وجود این که کمتر از گذشته است، اما مصرف می‌شود و با توجه به هزینه های زیاد و وجود مالیات‌، بخش خصوصی ضرر زیادی می‌کند.

وی همچنین ادامه داد: استهلاک دستگاه‌های تاسیسات در ایام تعطیلات بیشتر است و از پرسنل استخرها فقط ناجیان غریق حضور ندارند و بقیه پرسنل برای کنترل دستگاه‌های تاسیسات به صورت ۳ شفیت فعالیت می‌کنند.

طبیبی خاطرنشان کرد: سلامت مردم و جامعه از همه‌چیز مهم‌تر است و بسیاری از افراد که برای آب درمانی (هیدروتراپی) مراجعه می‌کردند، دیگر نمی‌توانند در استخرها حضور پیدا کنند.

رئیس انجمن صنفی استخرداران استان اصفهان افزود: مسئولان ذی‌ربط متاسفانه برای مالیات‌، قبض‌ها و هزینه‌های استخرها در ایام تعطیلات هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: درخواست داریم که کمیته‌ای با حضور کارشناسان حوزه استخر تشکیل شود و خسارت‌های استخر داران را محاسبه کنند و اگر لازم است ناجیان غریق را به بیمه بیکاری بفرستند. بیمه مسئولیت مدنی نیز از موضوعاتی است که در زمان تعطیلی هزینه‌های زیادی دارد. بیمه مدنی در تاریخ مشخصی شروع و به اتمام می‌رسد.

طبیبی افزود: از دیگر درخواست‌های ما به تاخیر انداختن قبوض، مالیات و بیمه‌های مدنی، تامین اجتماعی و مسئولیت‌های استخرها است.

همچنین رئیس استخر آبسار استان اصفهان در خصوص تعطیلی این مجموعه، اظهار کرد: یک هفته پیش از ابلاغیه اداره ورزش و جوانان استان اصفهان به دلیل حفظ سلامت پرسنل و مردم، مجموعه آبسار را تعطیل کردیم.

مریم بصیری در رابطه با خسارت‌ها و ضررهای مالی وارد شده به استخرها، افزود: در این شرایط بعضی مشاغل مانند استخرداران و پرسنل آن، آسیب بزرگی دیدند.

وی در ارتباط با پرداخت مالیات و قبوض استخر ادامه داد: هیچ صحبتی برای این موضوع نشده است و برای خود من جالب بود که پس از تعطیلی دو روزه مجموعه آبسار، برق ما را به دلیل قبض قطع کردند.

رئیس مجموعه آبی آبسار استان اصفهان، افزود: در حال رایزنی با اداره کار هستیم و درخواست کرده‌ایم که به نیروهای ما بیمه بیکاری تعلق گیرد. باید برای آن‌ها راه حلی در نظر گرفته شود و برای مشاغلی مانند استخردارها که خسارات زیادی به آن‌ها وارد می‌شود، فکری اساسی شود.‌