احتمال افزایش ترددها به دلیل لغو ممنوعیت سفرهای بین استانی

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری استان اصفهان از احتمال افزایش تردد خودروها به دلیل لغو ممنوعیت سفرهای بین استانی خبر داد و گفت: با وجودی که محدودیت های تردد در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۱ فروردین ماه کمتر شده، متوسط تردد در مجموع این ۱۶ روز نسبت به سال گذشته به نصف رسیده است.

محمدعلی صلواتی درباره وضعیت تردد در راه های استان با توجه به برخی ممنوعیت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و تمهیدات ستاد ملی مبارزه با کرونا و از همه مهمتر همکاری مردم، مجموع حجم تردد خروجی استان اصفهان از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه حدود ۷۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

وی با بیان اینکه روز پنجم فروردین ماه که به نوعی زمان بازگشایی ادارات بود شاهد افزایش ۲۰ درصدی تردد در محورهای استان نسبت به روز قبل آن بودیم، افزود: با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر حضور حداقلی کارکنان ادارات، در روز هفتم فرودین شاهد کاهش ۲۳ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان نسبت به ششم فروردین بودیم.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری استان اصفهان ادامه داد: گزارش آمار تردد راهداری به ستاد مبازره با کرونا در خصوص تردد پلاک های غیربومی در محورهای استان، منجر به تصمیم منع ورود پلاک های غیربومی به استان اصفهان شد و به صورت جدی بحث ممانعت از ورود افراد و خودروهای غیربومی در استان دنبال شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت تردد در روز ۱۲ فروردین ماه با توجه به ممنوعیت تردد غیرضرور در شهرها و جاده ها و اعمال جرایم بالا، گفت: مطابق این تصمیم شاهد کاهش تردد ۶۰ درصدی خودروها در راه های استان نسبت به یازدهم فروردین ماه و کاهش ۹۰ درصدی نسبت به روز مشابه سال قبل بودیم، همچنین روز سیزدهم فروردین ماه نسبت به دوازدهم میزان تردد در راه های استان ۳۰ درصد کاهش یافت.

صلواتی همچنین با اشاره به کم شدن محدودیت های تردد بعد از تعطیلات نوروز، اظهار کرد: بعد از ۲۳ فروردین ماه، میزان تردد در محورهای استان افرایش یافت به نوعی که میزان تردد خودروها نسبت به ۲۲ فروردین ماه ۴۰ درصد افزایش داشت.

وی همچنین به ممنوعیت و محدودیت ترددهای بین استانی در روزهای ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه مصادف با ایام نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: با توجه به مصوبات استانی حدود ۳۰ درصد میزان تردد ورودی و خروجی به استان کاهش داشته، همچنین مجموع تردد در داخل استان بیش از ۴۰ درصد کمتر بود.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری استان اصفهان تصریح کرد: با وجودی که محدودیت های تردد در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۱ فروردین ماه کمتر شده، متوسط تردد در مجموع این ۱۶ روز نسبت به سال گذشته به نصف رسیده است.

وی درباره وضعیت تردد در یک هفته پایانی فروردین ماه نیز توضیح داد: در این هفته تا حدودی میزان ترددهای بین استانی عادی تر شد، البته به دلیل همکاری مردم آمار تردد بین استان در راه های اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل کم شدن سفرهای غیرضرور کاهش یافته است.

صلواتی یادآور شد: سال گذشته در بازه زمانی ۱۶ تا ۳۱ فروردین ماه تعداد خودروهای ورودی به راه های استان به طور متوسط بالغ بر ۸۲ هزار خودرو بود که امسال به ۴۲ هزار خودرو کاهش یافته، همچنین تعداد خودروهای خروجی از استان در این بازه زمانی از متوسط ٨۵ هزار خودرو در روز به ۴٢ هزار کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: با وجودی که از محدودیت های تردد بین استان کاسته و رفت و آمدها به نوعی عادی تر شده است، اما امیدواریم با رعایت همگانی مردم زنجیره انتقال ویروس را در کشور قطع کنیم.