اجرای طرح «حامیم» در اصفهان آغاز شد

اجرای طرح دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با عنوان «حامیم» (حلقه‌های میانی) به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مشارکت دانشگاه‌های استان در اصفهان آغاز شد. روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) اعلام کرد: دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان سراسر استان اصفهان موسوم به […]

اجرای طرح دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با عنوان «حامیم» (حلقه‌های میانی) به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مشارکت دانشگاه‌های استان در اصفهان آغاز شد.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) اعلام کرد: دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان سراسر استان اصفهان موسوم به حامیم از امروز به مدت ۲ هفته با حضور دانشجویان دختر و پسر و به میزبانی این دانشگاه برگزار می‌شود.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان، روز شنبه در مراسم آغاز به کار دوره فرهنگی حامیم که در دانشگاه آزاد این استان برگزار شد، گفت: این دوره و دوره‌های مشابه، فرصتی برای جوانان مشتاق کار تشکیلاتی و رقابت علمی و فرهنگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی خوشنویس‌زاده اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار سالانه خود با دانشجویان در بهار سال ۹۸، به بیان چهار نقطه اصلی گام دوم انقلاب پرداختند و با بیان عناصر اصلی و الزامات اجرایی آن، راهکار اصلی برون رفت از شرایط کنونی را توجه و اجرای برنامه‌ها و پیوست‌های فرهنگی با محور قرار دادن این بیانیه خواندند.

وی، شناخت صحنه، شرایط کشور و سایر توانمندی‌ها را از نخستین شرایط حضور خواند و اظهار داشت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، حلقه‌های میانی باید از خود ملت و برای شناخت مسائل و حل معضلات کشور در صحنه حضور یابند و در این میان، دانشجویان و نیروی جوان دانشجویی از عظمت قابل توجهی برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام خوشنویس‌زاده اظهار امیدواری کرد: این قدم در آغاز محکم برداشته و مقدمه‌ای استوار برای اقدامات مشابه بعدی شود و جوانان و دانشجویان مشتاق کار فرهنگی و تشکیلاتی با حضور خود، تغییرات و پیشرفت‌های مورد انتظار رهبری از قشر دانشجو را رقم بزنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: نیروی جوان و دانشجو، صاحب ناب‌ترین و بهترین ایده‌ها و دانشگاه، بستری برای پرورش استعدادها، خلاقیت و روحیه معنوی، اعتقادی و مهارتی آنهاست.

پیام نجفی خطاب به دانشجویان حاضر در این طرح افزود: شما با همفکری و تعامل با دانشجویان سراسر استان، می‌توانید بهترین الگوها را برای جامعه و بمنظور توسعه علمی و پژوهشی کشور استخراج کنید.

به گزارش ایرنا، طرح «حامیم» امسال با هدف تقویت نقش محوری دفاتر نهاد معظم رهبری در راهبری فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه، تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی، امید آفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش‌آفرینی در سال تحصیلی و حضور میدانی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

اصفهان با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو، هفت هزار و ۲۰۲ عضو هیات علمی و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است.