مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق انرژی سازمان ملی استاندارد مطرح کرد:

اجرای اجباری الصاق برچسب انرژی روی ۲۳ کالای انرژی‌بر

وزارت نیرو و وزارت صمت از جمله نهادهای مربوطه و یا مجری استاندارد برچسب انرژی برای ۳۳ کالای برقی شامل ۲۳ استاندارد مشمول و ۱۰ استاندارد غیر مشمول مقررات اجرای اجباری هستند.

مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق انرژی و محیط‌زیست سازمان ملی استاندارد، این سازمان و وزارتخانه‌های نیرو و صمت را از جمله نهادهای مربوطه و یا مجری استاندارد برچسب انرژی برای ۳۳ کالای برقی ذکر کرد و گفت: تامین اعتبار و بروزرسانی استانداردهای قدیمی از ملزومات اجرایی شدن این استانداردها است.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو(پاون)، محمدسجاد گازر با اشاره به ماده ۱۱ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی افزود: اعضاء کارگروه ماده ۱۱ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی به ویژه سازمان ملی استاندارد، وزارت نیرو و وزارت صمت از جمله نهادهای مربوطه و یا مجری استاندارد برچسب انرژی برای ۳۳ کالای برقی شامل ۲۳ استاندارد مشمول و ۱۰ استاندارد غیر مشمول مقررات اجرای اجباری هستند.

مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق انرژی و محیط‌زیست گفت: مسئولیت اجرای دقیق و به موقع استانداردها با واحدهای تولیدی مشمول است، این در حالی است که نظارت بر حسن اجرای استانداردها بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران است. وی افزود: با توجه به تنوع و تعدد عوامل موثر بر تعیین بودجه مورد نیاز برای اجرای دقیق استانداردها، دفتر انرژی امکان برآورد بودجه مورد نیاز برای نظارت بر استانداردهای مصرف انرژی تجهیزات انرژی بر برقی را ندارد.