آموزش در مراکز پیش دبستانی غیرمجاز نامطلوب است

در مراکز پیش‌دبستانی غیرمجاز یا به اصطلاح "زیرزمینی" آموزش‌های نامطلوب و خارج از رده سنی کودکان ارائه می‌شود

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: در مراکز پیش‌دبستانی غیرمجاز یا به اصطلاح “زیرزمینی” آموزش‌های نامطلوب و خارج از رده سنی کودکان ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، وجیهه فاضل در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش اصفهان در مرکز آموزشی و رفاهی شماره سه افزود: در تعدادی از کلاس‌های پیش‌دبستانی درسهای ریاضی، فارسی و علوم تدریس شده است که مورد تأیید نیست و ضروری است محتوای موردتأیید آموزش و پرورش در پیش‌دبستانی‌ها آموزش داده شود.

وی اظهار داشت: به‌همین دلیل باید اهتمام ویژه‌ای به آموزش یک ساله کودکانی که در مراکز غیرقانونی آموزش دیده‌اند داشت، تا مهارت‌های لازم برای زندگی فردی و اجتماعی متناسب با سن، به آنها ارائه شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان، همچنین از برخورد جدی با مراکز پیش دبستانی که شهریه‌ای بیش از میزان تعیین شده اخذ کنند، خبر داد.

وی با اشاره به تغییر محتوای دوره پیش‌دبستانی گفت: در چند ماهه اخیر، آموزش خانواده‌های کودکان تا سه سال در نواحی یک و چهار آموزش و پرورش اصفهان انجام و با استقبال خوبی مواجه شد و در حال برنامه‌ریزی برای ارائه منظم و توسعه این آموزش‌ها در دیگر نواحی استان هستیم.

فاضل با تاکید بر لزوم شرکت نیروهای آموزش ابتدایی در کارگاه‌های ارزشیابی توصیفی، افزود: این کارگاه‌ها کمک می‌کند تا فرآیند ارزشیابی توصیفی دانش‌آموزان با دقت بیشتری انجام شود و در این راستا پویش “هر مدرسه یک کارگاه ارزشیابی توصیفی” راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: برای ارائه آموزش مطلوب و مورد انتظار به دانش آموزان از تجهیزات آموزشی ویژه دوره ابتدایی در مناطق و نواحی استان اصفهان استفاده خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد: در ارزشیابی توصیفی، پوشه‌کار، ارزشیابی پایانی و ارزشیابی مستمر در تعیین نمره پایانی دانش‌آموزان پایه ششم اهمیت دارد.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر حدود یکهزار و ۱۳۰ مرکز پیش دبستانی و ۴۳۰ مهدکودک در استان اصفهان زیر نظر آموزش و پرورش به فعالیت می‌پردازند.