آسیب جدی به مصدومان حادثه شهربازی وارد نشد

سقوط چرخ و فلک ویژه کودکان در اوائل تیر جاری در بازیگاه دالفک بوستان ملی باراجین موجب مصدومیت ۱۱ شهروند شد. همچنین اردیبهشت امسال سقوط ۲ کودک هفت و هشت ساله از ترن هوایی شهربازی در پارک شادی یزد باعث مصدومیت آنها شد. تاکنون گزارشی درباره دلایل احتمالی حادثه شهربازی ناژوان اصفهان توسط مراجع ذیصلاح منتشر نشده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: معاینات و بررسی‌های پزشکی نشان داد که آسیب جدی به هیچیک از مصدومان حادثه شهربازی ناژوان اصفهان وارد نشده و همه آنها از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

ساعت ۱۸ و ۴۸ دقیقه عصر یکشنبه هفته گذشته مصادف با ۱۸ تیر به‌دلیل بروز نقص فنی در یکی از وسایل بازی شهربازی پارک ناژوان در کلانشهر اصفهان ۹ نوجوان مصدوم شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، دوشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که پنج نفر از مصدومان این حادثه از بیمارستان ترخیص شدند و چهار نفر دیگر برای بررسی و دریافت مراقبت‌های بیشتر، همچنان بستری هستند.

پژمان عقدک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهار مصدوم دیگر نیز هفته گذشته از بیمارستان مرخص شدند و هیچیک از آنها مشکل جدی نداشتند.

وی افزود: ۲ نفر از آنها که در بیمارستان آیت‌الله کاشانی بستری بودند، دچار ترومای (ضربه) به ستون فقرات شده بودند که مراقبت‌های سرپایی برای آنها انجام و مقرر شد که ۲ ماه آینده برای بررسی مجدد به بیمارستان مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، بروز این حادثه در شهربازی ناژوان اصفهان و مصدوم شدن ۹ نوجوان، واکنش‌های بسیاری را در بین مردم برانگیخت.

به گفته مدیرکل استاندارد استان اصفهان ، یک تیم عملیاتی به‌منظور بررسی فنی و تخصصی این حادثه و دلایل آن تشکیل شده است.

علی مالکی اظهار داشت: با این بررسی‌ها مشخص می‌شود که آیا احتمال قصور در این زمینه در بخش‌های مختلف مانند شرکت سازنده تجهیز یا بهره‌بردار یا شرکت بازرسی وجود داشته یا اینکه فقط یک حادثه بوده است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان اضافه کرد: گزارش و نتایج فنی بررسی‌ها به مراجع ذی صلاح اعلام می‌شود.

مالکی با بیان اینکه تابگردان شهربازی ناژوان اصفهان که دچار حادثه شد، گواهی بازرسی داشته است، گفت: این گواهی در اسفند ۱۴۰۱ صادر شده است و به مدت یک سال اعتبار دارد.

سازمان ملی استاندارد نیز اعلام کرد که باتوجه به حوادث پیش آمده اخیر، تجهیزات تفریحی در استان‌های یزد، قزوین و اصفهان، ضمن اقدامات پیشگیرانه با انجام آزمون‌های کارشناسی دقیق، مقصران حوادث یا بهره برداران مذکور شناسایی و به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

سقوط چرخ و فلک ویژه کودکان در اوائل تیر جاری در بازیگاه دالفک بوستان ملی باراجین موجب مصدومیت ۱۱ شهروند شد. همچنین اردیبهشت امسال سقوط ۲ کودک هفت و هشت ساله از ترن هوایی شهربازی در پارک شادی یزد باعث مصدومیت آنها شد. تاکنون گزارشی درباره دلایل احتمالی حادثه شهربازی ناژوان اصفهان توسط مراجع ذیصلاح منتشر نشده است. تجهیزات و دستگاه‌های بازی در شهربازی‌ها، پارک‌های بادی و مجموعه‌های آبی مشمول استاندارد اجباری است. اصفهان حدود ۸۸ مجموعه شهربازی و پارک بادی و آبی دارد.