یک‌هزار و ۵۰ تن آرد بین عشایر اصفهان توزیع شد

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: یک‌هزار و ۵۰ تُن آرد به نرخ دولتی بین عشایر این استان از ابتدای امسال تاکنون توزیع شده است.

این مقدار آرد شامل ۲۶ هزار و ۲۵۰ کیسه ۴۰ کیلوگرمی بوده است.

وی ادامه داد: دولت به‌منظور رفاه و ارتقاء معیشت عشایر بویژه در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان به‌طور مرتب توزیع آرد یارانه‌ای را در برنامه کاری خود دارد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با اشاره به فرایند توزیع آرد یارانه‌ای بین عشایر گفت: سهمیه آرد مورد نظر به‌صورت ماهانه به اتحادیه امور عشایر استان تحویل داده و با هماهنگی فرمانداری‌ شهرستان‌های مربوطه بین عشایر توزیع می‌شود.

ضیائی افزود: سهمیه آرد یارانه‌ای دولتی با توجه به ییلاق و قشلاق در فصول سال و بر اساس آمار ارائه شده از طرف سازمان امور عشایر به آنها تخصیص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: شمار عشایر غرب استان در شهرستان‌های چادگان، فریدونشهر و فریدن و عشایر عرب شهرستان جرقویه حدود ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۱ هزار نفر خانوار است.

 عشایر ایل بختیاری از خوزستان به شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می‌کنند و عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رهسپار شهرستان‌های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می‌شوند، همچنین عشایر عرب جرقویه در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان سکونت دارند.