نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی:

از مردم ایران و جهان برای سوگواری های محرم و صفر دعوت می کنیم که به یزد بیایند

فرهنگ، صنایع‌دستی، معماری، اندیشه و هرآن چه از یزد به‌عنوان میراث در قاب دنیا نقش بسته است، نیازمند توجه ویژه برای حفظ و دوام آن است.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، درجمع خبرنگاران به مناسبت سالروز ثبت شهر یزد در فهرست میراث جهانی، این اتفاق را دستاوردی از بینش و منش یزدی‌ها در قالب سبک زندگی، رویکرد اجتماعی، ارزش‌های بومی و معنوی، پیوند خلاقیت با سخت‌کوشی به رمز ایمان، کارآمدی و سرآمدی دانست.

وی با گرامیداشت این روز به‌عنوان معرفی یزد در قامت میراث مشترک بشری به جهانیان، ادامه داد: نگاه والای پیشینیان این دیار را ارج می‌نهیم و از فعالان این عرصه خطیر و همه مردم به‌عنوان حافظان و میراث‌داران شهر قنات، قنوت و قناعت قدردانی می‌شود.

او اضافه کرد: ماندگاری و دوام این گنجینه ارزشمند در سایه نهضت همگانی، مسئولیت اجتماعی و اقدامات مؤثر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، است.

جوکار گفت: فرهنگ، صنایع‌دستی، معماری، اندیشه و هرآن چه از یزد به‌عنوان میراث در قاب دنیا نقش بسته است، نیازمند توجه ویژه برای حفظ و دوام آن است و همه افراد و بخش‌ها در این زمینه مسئول هستیم و امید که در مسیر پیش رو با همسویی بیشتر ابعاد نهفته این میراث غنی شناسایی، معرفی و به شکلی شایسته مرمت، حفظ و ترویج شود.

او همچنین با تأکید بر رونق بخشی به گردشگری معنوی و مذهبی، خاطر نشان کرد: با توجه به ایام سوگواری محرم و صفر از مردم ایران اسلامی و علاقه‌مندان در سراسر جهان برای حضور در مراسم ماه محرم و بهره‌مندی از برکات معنوی برنامه‌های مختلف این ایام نورانی با پیشینه‌ای به بلندای تاریخ، برای سفر به یزد و حضور در حسینیه ایران دعوت می کنیم.